W chińskim ośrodku testowym Tongchuan przeprowadzono kolejne udane próby wielokrotnego rozruchu nowego silnika rakietowego na paliwo ciekłe YF-100N. To silnik o etapowym cyklu spalania, który zapewnia istotną oszczędność paliwa. Jest zasilany ciekłym tlenem (LOX) i naftą.
Ciąg silnika YF-100N wynosi 130 t. Ma on zostać użyty w rakiecie nośnej CZ-10. To rakieta, która ma być wykorzystywana m.in. w załogowych misjach księżycowych i związanych z eksploatacją chińskiej stacji kosmicznej Tiangong. YF-100N jest silnikiem wielokrotnego użytku.
Silnik YF-100N został zaprojektowany przez Academy of Aerospace Propulsion Technology w Xi'an, przedsiębiorstwo zależne China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC). To unowocześniona wersja silnika YF-100, używanego obecnie w rakietach CZ-5, 6 i 7 (Drugi start CZ-6, 2017-11-25). CASC przewiduje, że pierwszy test w locie rakiety CZ-10 z nowym silnikiem zostanie przeprowadzony w 2026.