Francuskie Narodowe Biuro Studiów i Badań Lotniczych i Kosmicznych (ONERA, ’Office national d’études et de recherches aérospatiales) opublikowało raport za 2022. Wynika z niego, że realizuje ono, finansowany ze środków własnych, program SUPERMAN (SUPERMANoeuvrabilité, supermanewrowość). Jego wyniki mogą być wykorzystane w rozwoju samolotu bojowego nowej generacji (NGF, New Generation Fighter). Badania obejmują przepływy wirowe w zakresie dużej częstości w celu ustalenia związku między wirami a siłami aerodynamicznymi.
Podczas gdy przeciągały się dyskusje między Francją, Niemcami i Hiszpanią w sprawie uruchomienia fazy 1B przyszłego systemu walki powietrznej (SCAF, Système de combat aérien du futur), francuskie przedsiębiorstwa zaangażowane w ten program nie traciły czasu. W styczniu 2022 Dyrekcja Generalna ds. Uzbrojenia (DGA, Direction générale de l’armement) poinformowała o dużym teście rozwoju silnika do nowego samolotu, w ramach fazy 2 Turenne programu realizowanego przez Safran. W tym samym czasie Dassault Aviation, główny wykonawca NGF, oraz ONERA przeprowadziły pierwsze testy modelu przyszłego samolotu bojowego w tunelu aerodynamicznym.