Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

PAS 2023: DHC-6 Twin Otter Classic 300-G wchodzi na rynek

Imprezy branżowe, Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 19 czerwca 2023

Podczas rozpoczętego dzisiaj, 19 czerwca 2023, Międzynarodowego Salonu Lotniczego w Paryżu, koncern de Havilland Canada ogłosił wprowadzenie na rynek wielozadaniowego samolotu użytkowego DHC-6 Twin Otter Classic 300-G. To piąta generacja samolotów Twin Otter, która dołącza do obecnie produkowanej serii 400.

 DHC-6 Twin Otter Classic 300-G ma by dostępny z różnymi rodzajami podwozia i silnika / Ilustracje: de Havilland Canada

DHC-6 Twin Otter Classic 300-G ma mieć maksymalną masę startową 5670 kg i maksymalną masę do lądowania 5579 kg. Zasięg samolotu z ładunkiem o masie 1972 kg ma wynosić 185 km, a z ładunkiem o masie 1736 kg — 463 km. Maksymalny zasięg samolotu (z pełnymi zbiornikami paliwa i 1030 kg ładunku) to 1322 km , a zasięg bez ładunku — 1452 km. We wszystkich przypadkach w standardowych zbiornikach paliwa ma pozostać rezerwa na 45 min lotu.

Napęd nowego Twin Ottera stanowić mają dwa silniki PT6A-27 (tzw. opcja ekonomiczna) lub PT6A-34 (dla wersji, którą producent określa jako do zadań ekstremalnych). Obliczeniowa maksymalna prędkość przelotowa na poziomie morza wynosić ma 315 km/h, a na wysokości 3000 m — 335 km/h.

Długość startu na przeszkodę o wysokości 15 m wynosić ma  454 m, a długość lądowania znad przeszkody o wysokości 15  m — 460 m. Dystans do przyziemienia do całkowitego zatrzymania szacowany jest na 675 m.

W zależności od konfiguracji wnętrza i zabudowanego podwozia (kołowe lub pływakowe) Twin Otter Classic 300-G może służyć do przewozu pasażerów, VIP-ów, ładunków, transportu medycznego lub misji specjalnych. Wyposażenie kabiny załogi stanowić ma awionika Garmin G1000 NXi, zapewniająca spełnienie obecnych i przyszłych wymagań kontroli ruchu lotniczego.

Producent deklaruje, że podczas Paris Air Show podpisze umowy z nabywcami swojego najnowszego samolotu.




Galeria



Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.