Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Druga faza SKIOS dla AgustaWestland

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 03 grudnia 2007

29 listopada AgustaWestland i Ministerstwo Obrony W. Brytanii zawarły umowę o wartości 660 mln Euro dotyczącą II fazy programu Sea King Integrated Operational Support (SKIOS).

Flota brytyjskich Sea Kingów liczy ok. 100 wiropłatów wersji HAR.3 i HAR.3A używanych do zadań SAR przez Royal Air Force oraz transportowych HC.4, HAS.6 przeznaczonych do zadań ZOP, transportowych HAS.6(CR), ratowniczych HAR.5, wielozadaniowych HU.5 i wczesnego ostrzegania ASaC.7 służące w jednostkach Royal Navy. Brytyjczycy planują wycofanie Sea Kingów ze służby w następnej dekadzie / Zdjęcie: AgustaWestland

Kontrakt dotyczy zapewnienia zdatności do lotu floty śmigłowców tego typu, wykonujących zadania poszukiwawczo-ratownicze (SAR) na terytorium Wysp Brytyjskich i Falklandów oraz otaczających je wodach. Kontrakt obowiązuje na okres pięcioletni, z możliwością przedłużenia na kolejnych pięć lat, a następnie do zakończenia służby przez brytyjskie Sea Kingi.

Na mocy umowy AgustaWestland odpowiadać ma za tzw. ciężką obsługę śmigłowców, realizowaną przez zakłady DARA Fleetlands, oraz prace warsztatowe, wykonywane na terenie bazy RNAS Yeovilton. Obsługa liniowa odbywać się ma w bazach jednostek SAR, mieszczących się w Wattisham Airfield, RAF Lossiemouth, DST Leconfield, RMB Chivenor, RAF Boulmer, RAF Valley, HMS Gannet i Mount Pleasant Airfield na Falklandach. W ciągu następnych sześciu miesięcy AgustaWestland umieści tam zespoły personelu technicznego i magazyny części zamiennych. Dzięki temu we wspomnianych bazach zostanie utworzonych 270 nowych miejsc pracy, a w zakładach AgustaWestland na terenie W. Brytanii - 40.

Jak stwierdził Graham Cole, dyrektor zarządzający AgustaWestland, takie rozwiązanie jest kolejnym przykładem doskonałej współpracy pomiędzy przemysłem i Ministerstwem Obrony, zapewniającym korzyści obu stronom, pozwalającym zarazem na znaczącą obniżkę kosztów eksploatacji Sea Kingów. Zdaniem ministra ds. zaopatrzenia i wsparcia obronności, baronowej Taylor, umowa zacieśnia związki pomiędzy producentem i wojskiem, dzięki czemu śmigłowce są wciąż zdatne do użytku.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.