Pierwszy NH90 Sea Tiger wystartował do pierwszego lotu z lotniska położonego obok zakładów Airbus Helicopters w Donauwörth w Niemczech. Oblot dobył się 30 listopada 2023. Producent rozpoczął w ten sposób próby w locie wiropłata i jego wyposażenia pokładowego.
Niemiecka Bundeswehra zamówiła 31 NH90 Sea Tiger w 2020. Pierwszy z nich ma trafić do Marineflieger (lotnictwa niemieckiej marynarki wojennej) w 2025. Nowe wiropłaty zastąpią w służbie 24 śmigłowce Westland Sea Lynx Mk. 88, używane od lat 1980.
Sea Tiger to najnowsza wersja NH90 NFH. Śmigłowiec został wyposażony w nową głowicę optoelektroniczną i ulepszone środki wsparcia elektronicznego, służące do wykrycia i pomiarów parametrów promieniowania elektromagnetycznego oraz identyfikacji źródeł promieniowania. Sea Tiger przenosi też sonar zanurzeniowy i pławy radiohydroakustyczne, a jego uzbrojenie stanowią torpedy i przeciwokrętowe kierowane pociski rakietowe.
Nowe śmigłowce mają operować m.in. z pokładów fregat niemieckiej Marine (marynarki wojennej). Do ich zadań należeć ma zwalczania okrętów podwodnych i jednostek nawodnych, dostawy zaopatrzenia oraz poszukiwania i ratownictwo (Niemcy kupują Sea Tigery, 2020-11-20).
Bundeswehra posiada już 18 morskich śmigłowców transportowych NH90 Sea Lion, które zostały dostarczone w latach 2019–2023 (Deutsche Marine odebrała ostatniego Sea Liona, 2023-02-03). Dotychczas siły zbrojne sześciu krajów odebrały 135 śmigłowców morskich NH90, które wylatały łącznie ponad 90 tys. h w ramach operacji poszukiwawczo-ratowniczych, humanitarnych i wojskowych.