Grupa Alaska Air i Hawaiian Airlines ogłosiły 3 grudnia 2023, że osiągnęły porozumienie, w ramach którego Grupa Alaska Air ma nabyć Hawaiian Airlines za 1,9 mld USD. w tym 0,9 mld USD długu netto Hawaiian Airlines.
Umowa transakcyjna została zaakceptowana przez zarządy obydwu przewoźników. Przejęcie jest uzależnione od wymaganych zgód organów regulacyjnych, zgody akcjonariuszy Hawaiian Holdings (o którą należy się ubiegać w 1. kw. 2024) oraz innych zwyczajowo przyjętych warunków. Oczekuje się, że transkacja zostanie sfinalizowana za 12–18 miesięcy. Połączona organizacja będzie miała siedzibę w Seattle pod kierownictem dyrektora generalnego Alaska Airlines Bena Minicucciego.
Hawaiian Airlines będą nadal działać pod własną marką w ramach Grupy Alaska Air. W wyniku umowy Hawaiian Airlines dołączą również do sojuszu oneworld i będą współpracować z Alaska Airlines, aby uczynić Honolulu kluczowym węzłem komunikacyjnym i utworzyć nowe połączenia do krajów Azji i Pacyfiku.
Łącznie Alaska Airlines i Hawaiian Airlines staną się piątymi co do wielkością amerykańskimi liniami lotniczymi. Ich flota liczyć będzie 365 samolotów wąsko- i szerokokadłubowych, a siatka połączeń obejmować będzie 138 miejsc docelowych (Alaska Cargo zamawiają 737-800BCF, 2022-11-15, Alaska zamawiają 52 Boeingi 737 MAX , 2022-10-27).