Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ponowny oblot Seawind 300C

Lotnictwo cywilne, 19 marca 2010

Amerykańska spółka Seawind poinformował, że wznowiono loty testowe mini-amfibii Seawind 300C. Samolot powinien wkrótce otrzymać certyfikaty kanadyjskich i amerykańskich władz lotniczych.

</span>Saewind to mały, w dużej mierze kompozytowy samolot dla 4 osób. Silnik Continental IO-550N o mocy 310 KM zapewnia prędkość maksymalną 322 km/h tuż nad wodą i prędkość przelotową 272 km/h przy wykorzystaniu 55% mocy, na wysokości prawie 2500 m / Zdjęcie: Seawind

Samoloty rodziny Seawind sprzedawane były w zestawach do samodzielnego montażu od 1993. Kolejne wersje, różniące się m.in. mocą silników cieszyły się umiarkowaną popularnością. Do tej pory lata ok. 70 maszyn tego typu, wyłącznie w USA i Kanadzie.

W 2004 wytwórnia zdecydowała się jednak na zakończenie produkcji zestawów i skoncentrowaniu się na budowie i certyfikowaniu modelu 300C, który miał być oferowany jako gotowy samolot.

Niestety, program prób został tragicznie przerwany wypadkiem prototypu, do którego doszło 16 sierpnia 2007. Zginął wtedy oblatywacz, Glenn Ralph Holmes. Wytwórnia zdecydował w takiej sytuacji o zawieszeniu programu.

Po kilku miesiącach zdecydowano jednak o rozpoczęciu poszukiwania środków na kontynuowanie prac. Ostatecznie zostały one wznowione w 2008. W ubiegłym roku udało się wzmocnić zespół pracowników, m.in. o Johna Taylora, który przeszedł właśnie na emeryturę, jako wiceprezes Bombardiera ds. technicznych.

Próby naziemne przeciągnęły się o kilku miesięcy. Ostatecznie jednak kilka dni temu doszło do wznowienia lotów testowych. Pierwszy z nich trwał godzinę. Oblatywacz, Paul Kissman stwierdził, że samolot zachowywał sie doskonale. Prezes Seawind zapowiedział w związku z tym pełne doposażenie obu posiadanych prototypów w ciągu 4 tygodni i stosunkowo szybkie zakończnie prób certyfikacyjnych.

Samoloty będą produkowane w Kanadzie, w halach przedsiębiorstwa na lotnisku Saint-Jean-sur-Richelieu. Seawind zebrała do tej pory ok. 50 potwierdzonych zamówień na swoje nowe samoloty.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.