Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Rosyjskie linie regulują umowy leasingowe

Transakcje, Lotnictwo cywilne, Transport lotniczy, 24 grudnia 2023

Kilka rosyjskich linii lotniczych poinformowało, że zakończyło regulowanie części umów leasingowych dotyczących samolotów wyprodukowanych przez dostawców zagranicznych. Największe z tych linii – Aerofłot – umowy z grupami leasingodawców, dotyczące 28 samolotów, zawierały w dniach 14-21 grudnia 2023. Zgodnie z zawartymi porozumieniami leasingodawcy zaprzestali roszczeń wobec podmiotów rosyjskich w związku z tymi samolotami, m.in. z tytułu polis ubezpieczeniowych wystawianych przez rosyjskie towarzystwa ubezpieczeniowe. Własność samolotów została przeniesiona na spółkę Strachowaja Kompania NSK, która wypłaciła kwoty ugody. Poza samolotami Aerofłotu dotyczą one maszyn Awiakompanii Pobieda i Awiakompanii Rossija.

Zdjęcie: służba prasowa Portu Lotniczego Domodiedowo

Wcześniej zakończenie sporów z zachodnimi leasingodawcami ogłosiły S7 Airlines i Uralskije Awialinii. Także one zawarły umowy z udziałem SK NSK. W przypadku S7 dotyczą one 45 samolotów (i 4 silników lotniczych), które stanowią prawie połowę floty maszyn średniodystansowych linii. Rozmowy w sprawie kolejnych samolotów są kontynuowane. Kompleksowego wsparcia prawnego udziela liniom kancelaria Better Chance.

Uralskije Awialinii zakończyły proces rozliczenia ubezpieczeń 19 samolotów rodziny Airbus z grupą AerCap i podmiotami prawnymi zarządzanymi przez grupę AerCap. Zgodnie z zawartymi porozumieniami, leasingodawcy AerCap, ALC i SMBC Aviation Capital zaprzestali m.in. roszczeń wobec podmiotów rosyjskich z tytułu polis ubezpieczeniowych wystawianych przez rosyjskie towarzystwa ubezpieczeniowe.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.