Kilka rosyjskich linii lotniczych poinformowało, że zakończyło regulowanie części umów leasingowych dotyczących samolotów wyprodukowanych przez dostawców zagranicznych. Największe z tych linii – Aerofłot – umowy z grupami leasingodawców, dotyczące 28 samolotów, zawierały w dniach 14-21 grudnia 2023. Zgodnie z zawartymi porozumieniami leasingodawcy zaprzestali roszczeń wobec podmiotów rosyjskich w związku z tymi samolotami, m.in. z tytułu polis ubezpieczeniowych wystawianych przez rosyjskie towarzystwa ubezpieczeniowe. Własność samolotów została przeniesiona na spółkę Strachowaja Kompania NSK, która wypłaciła kwoty ugody. Poza samolotami Aerofłotu dotyczą one maszyn Awiakompanii Pobieda i Awiakompanii Rossija.
Wcześniej zakończenie sporów z zachodnimi leasingodawcami ogłosiły S7 Airlines i Uralskije Awialinii. Także one zawarły umowy z udziałem SK NSK. W przypadku S7 dotyczą one 45 samolotów (i 4 silników lotniczych), które stanowią prawie połowę floty maszyn średniodystansowych linii. Rozmowy w sprawie kolejnych samolotów są kontynuowane. Kompleksowego wsparcia prawnego udziela liniom kancelaria Better Chance.
Uralskije Awialinii zakończyły proces rozliczenia ubezpieczeń 19 samolotów rodziny Airbus z grupą AerCap i podmiotami prawnymi zarządzanymi przez grupę AerCap. Zgodnie z zawartymi porozumieniami, leasingodawcy AerCap, ALC i SMBC Aviation Capital zaprzestali m.in. roszczeń wobec podmiotów rosyjskich z tytułu polis ubezpieczeniowych wystawianych przez rosyjskie towarzystwa ubezpieczeniowe.