Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Awaria podczas lądowania A380

Lotnictwo cywilne, 01 kwietnia 2010

Podczas lądowania w Sydney samolotu A380 pękły 2 opony, co spowodowało zapalenie elementów podwozia. Pasażerom nic się nie stało.

Feralny A380 należy do Qantas Airways. Samolot lądował w Sydney o 20:20 czasu lokalnego (09:20 GMT) z 244 pasażerami na pokładzie. W efekcie pęknięcia dwóch opon pojawiły się snopy iskier i płomień. Załoga zachowała jednak pełną kontrolę nad samolotem. Według przedstawicieli Qantas wydarzenie nie wiązało się z żadnym zagrożeniem dla pasażerów.

Dzisiejszy incydent to drugie wydarzenie związane z awarią techniczną samolotu linii Qantas w ciągu dwóch ostatnich dni. Poprzednie dotyczyło Boeinga 747. Po wylocie z Sydney do Singapuru z 414 pasażerami musiał on zawrócić na lotnisko startu z powodu problemu z silnikiem. Wylądował po 45 minutach lotu, po zrzuceniu części paliwa. Powtórnie wystartował po 4 godzinach.

Qantas Airways posiadają 6 samolotów A380. Latają one od 2008 na trasach do Londynu, Singapuru i do USA. Do tej pory nie stwarzały problemów technicznych.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.