Republika Korei poinformowała, że zamówienie na seryjne samoloty bojowe nowej generacji KF-21 (Mniej KF-21?, 2023-11-01), które miało być złożone w 2024, zostało zredukowane o połowę – z 40 do 20. Kolejne KF-21 mają zostać zamówione w 2025, po dodatkowych testach awioniki i systemów uzbrojenia. Decyzję podjął DAPPC (Defense Acquisition Program Promotion Committee) działający w ramach DAPA (Defense Acquisition Program Administration).
Produkcja małoseryjna 40 KF-21 ma być realizowana w latach 2024-2028. Pierwsze seryjne samoloty powinny wejść do służby w wojskach lotniczych Republiki Korei w drugiej połowie 2026. Będą zastępować przestarzałe F-4 i F-5, jako myśliwce obrony powietrznej.
Obecne plany przewidują, że do 2032 do południowokoreańskich wojsk lotniczych trafi ponad 120 KF-21. Na ich zakup przeznaczono 7,92 bln wonów (5,9 mld USD)
Od 2010 partnerem Republiki Korei w programie rozwoju KF-21 jest Indonezja (Indonezyjski pilot poleciał KF-21, 2023-05-19). Ma ona zapewnić na ten cel 20% środków finansowych oraz przekazać posiadane technologie. Na razie jednak Dżakarta nie wywiązuje się ze zobowiązań. Szacuje się Indonezja jest winna Republice Korei bilion rupii (750 mln USD).
Do 2021 nad projektem KF-21 pracowało 114 inżynierów indonezyjskich. Problemy finansowe spowodowały, że wrócili oni do swego państwa. Po kolejnych uzgodnieniach do realizacji programu powróciło jedynie 32 Indonezyjczyków. Obecnie oba państwa podtrzymują chęć wspólnego zaangażowania w projektowanie nowego samolotu.