Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

CSAT znowu z zyskiem

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 24 kwietnia 2024

Czech Airlines Technics (CSAT), spółka córka portu lotniczego w Pradze, po raz pierwszy od 2019 miała udany rok finansowy. Dzięki stopniowemu wznawianiu działalności całego segmentu, wzrostowi wolumenu świadczonych usług oraz dzięki pełnemu wykorzystaniu dostępnych mocy, zysk operacyjny przed odliczeniem odsetek od oprocentowanych zobowiązań, podatków oraz amortyzacji (EBITDA) wzrósł rok do roku o 45 mln CZK – do 64 mln – a spółka po raz pierwszy od wybuchu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 zanotowała zysk netto na poziomie 41 mln CZK.

CSAT liczy, że także w tym roku osiągnie pozytywny wynik finansowy dzięki rekrutacji mechaników lotniczych oraz rosnącemu wolumenowi sprzedaży działu komponentów i części zamiennych / Zdjęcie: Czech Airlines Technics

W ubiegłym roku CSAT zrealizowała 76 zleceń na obsługę bazową samolotów rodziny Boeing 737 / MAX oraz Airbus A320 / A321neo, pozyskanych od stałych klientów i towarzystw leasingowych, a także w pełni wykorzystały swój potencjał w zakresie remontów podwozi.

W ramach obsługi bazowej wykonywane są regularne obowiązkowe przeglądy, bardziej wymagające naprawy, modyfikacje układów, konstrukcji i wnętrz kabin statków powietrznych, a także wymiany silników, podwozi i innych części. W głównym sezonie serwisowym, trwającym od października do maja, CSAT realizują głównie zamówienia od klientów długoterminowych, czyli linii Transavia, Austrian Airlines i Finnair, zaś w pozostałym czasie spółka koncentruje się na zleceniach od towarzystw leasingowych.

Zakres działalności CSAT obejmuje przede wszystkim naprawy i przeglądy samolotów oraz ich wyposażenia w ramach obsługi bazowej i liniowej, a także obsługę komponentów i podwozi. W 2018 spółka weszła w segment rynku sprzedaży materiałów eksploatacyjnych do samolotów, oferując m.in. części zamienne, a w ślad za tym uruchomiła dla swoich klientów portal e-CSAT.com, służący do składania zamówień przez internet.

Poza generalną obsługą techniczną, oferta CSAT obejmuje wykonywanie różnych modyfikacji i biuletynów serwisowych, naprawy strukturalne, wymiany silników oraz wymiany i naprawy podwozi i innych podzespołów samolotowych. Spółka ta, jako pierwsza w Europie kontynentalnej, przeprowadziła też modyfikację polegającą na zabudowaniu dwuczęściowych wingletów (Split Scimitar) w samolotach rodziny Boeing 737NG, a także zainstalowała sharklety w A320. Ma także doświadczenie w montażu anten satelitarnych, pokładowych systemów Wi-Fi, wykonywaniu zmiany konfiguracji kabiny pasażerskiej do standardu Spaceflex w samolotach A320 i naprawach korozyjnych pylonów (Plany rozwoju lotniska w Pradze, 2023-10-05, Nowi klienci CSAT , 2022-01-13).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.