Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

F-15C z nowym radarem

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 13 kwietnia 2010

Wczoraj w bazie lotniczej Air National Guard w Jacksonville, odbyła się uroczystość przyjęcia do służby pierwszego F-15C ze stacją radiolokacyjną APG-63(V)3 AESA.

F-15 należący do 125th Fighter Wing lotnictwa Gwardii Narodowej stanu Floryda. Jednostki te są pierwszymi, które otrzymały nowe, skanowane fazowo, pokładowe stacje radiolokacyjne / Zdjęcie: ANG

Stacja Raytheona, zamontowana na pierwszym z odebranych F-15C, jest już drugą, z rodziny APG-63, która otrzymała antenę za skanowaniem fazowym. Pierwszą był model (V)2, wykonany jednak w niewielkiej serii i wykorzystujący dużą część podzespołów starszych typów stacji.

(V)3 zachował z poprzednika jedynie sprawdzone oprogramowanie, natomiast większość elementów zapożyczono z radaru APG-79, tego samego producenta, wykorzystywanego na pokładach nowoczesnych F/A-18E/F.

Dzięki temu - w porównaniu do radarów ze skanowaniem mechanicznym - zdecydowanie wzrośnie skuteczność w działaniach przeciwko celom lotniczym, a szczególnie niewielkich rozmiarów, poruszającym się na małej wysokości, na tle ziemi. Może mieć to duże znacznie, w związku z potencjalnym użyciem myśliwców ANG do przechwytywania np. samolotów przemytników. Producent twierdzi, że skuteczność anteny radaru APG-63(V)3 jest nawet 50 razy większa, niż starszych stacji, zamontowanych na większości F-15.

Boeing - który odpowiada za wykonanie projektu - realizuje obecnie zlecenie na przebudowę 14 samolotów ANG i 10, należących do USAF.

Montaż nowych stacji radiolokacyjnych wpisuje się w plany kompleksowej modernizacji floty amerykańskich F-15C/D, która ma zapewnić im odpowiedni stopień nowoczesności w pierwszych dekadach XXI w. Pentagon zamierza wyposażyć te maszyny dodatkowo w systemy przekazywania danych pomiędzy samolotami, udoskonalony system GPS oraz wyświetlacze nahełmowe Joint Helmet Mounted Cueing System, co ma zapewnić uzyskanie przewagi informacyjnej. Wiekowe już F-15 mają również zostać przystosowane do przenoszenia rozwijanych obecnie systemów uzbrojenia.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.