Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

British Airways pokonała chmurę

Lotnictwo cywilne, 19 kwietnia 2010

Boeing B747, z prezesem British Airways (BA) na pokładzie, odbył wczoraj próbny lot nad obszarem, dotkniętym wybuchem islandzkiego wulkanu. Lot przebiegł bez przeszkód.

Zdjęcie: Arpingstone

BA jest jedną z tych linii lotniczych, które zdecydowały się odbyć próbne loty, sprawdzając skutki wpływu pyłów wulkanicznych na działanie silników swoich samolotów.

Lot rozpoczął się wczoraj o 17.58 i zakończył o 20.41 czasu miejscowego. Na pokładzie B747 znalazło się dwóch pilotów, prezes Willie Walsh, dyrektor ds. operacyjnych Stephen Riley i szef inżynierów Robert Crew.

Samolot wzbił się z zamkniętego lotniska Heathrow i odbył lot na zachód, lądując w Cardiff, gdzie znajduje się centrum inżynieryjne BA. Tam przeprowadzana jest obecnie analiza wyników badań silników, która ma odpowiedzieć na pytanie o wpływ pyłów na działanie układów napędowych.

Pierwsze opinie, wyrażone w oficjalnym komunikacie BA były jednak bardzo optymistyczne. Lot odbywał się bez przeszkód, przy doskonałych warunkach pogodowych. Samolot wzniósł się początkowo na 3 tys. m, po czym zwiększał wysokość o ok. 1500 m, pozostając na każdej z nich po 5 minut. Ostatecznie piloci osiągnęli wysokość 12 tys. m i pozostali na niej przez godzinę. W drodze powrotnej zmniejszyli wysokość w rejonie Islandii, do niecałych 6 tys. i ostatecznie 4,5 tys. m, by wkrótce wylądować w Cardiff.

BA ponosi ogromne straty z powodu ograniczeń ruchu lotniczego w Europie. Lotnisko Heathrow zostało zamknięte w niedzielę i zakaz ten ma zostać utrzymany przynajmniej do dzisiejszego dnia.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.