Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Fiasko testu Falcona

Astronautyka, Lotnictwo wojskowe, 28 kwietnia 2010

Przedstawiciele agencji DARPA poinformowali o utracie kontaktu z bezzałogowym Falcon Hypersonic Technology Vehicle 2, który wchodząc w atmosferę ziemską osiągnął prędkość Ma20.

Falcon HTV-2 w czasie wchodzenia w atmosferę ziemską / Rysunek: DARPA

Pojazd został wyniesiony 20 kwietnia na orbitę okołoziemską przez rakietę nośną Minotaur IV, wystrzeloną z kosmodromu w Vandenberg Air Force Base. W czasie powrotu na Ziemię, Falcon osiągał prędkości hiperdźwiękowe (a więc powyżej Ma5), a pomiary uzyskane w czasie lotu miały służyć do badań nad stworzeniem statków latających, zdolnych do szybkiego przemieszczania się.

Niestety, przedstawiciele wojskowej agencji badawczej DARPA poinformowali, że w czasie próby zerwana została łączność z bezzałogowym i pozbawionym silnika pojazdem doświadczalnym. Test zakończył się porażką.

Był on elementem programu Prompt Globar Strike (PGS), który ma pozwolić na wykonanie szybkiego ataku z powietrza na bardzo oddalone cele. Wojsko żąda rozwiązania, które zapewni możliwość przeniesienia 5,5 t ładunku na odległość 16,5 tys. km w niecałe 2 godziny.

By spełnić te wymagania, część toru lotu musi prowadzić ponad atmosferą, na niskich orbitach. W odróżnieniu jednak od rakiet balistycznych, technologia ta powinna pozwolić na ponowne użycie nośnika. Trwają również badania koncepcyjne nad jej cywilnym wykorzystaniem, do przewozu pasażerów (zobacz także: 100 mln USD na bombowiec orbitalny).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.