Alaska Airlines to pierwszy operator komercyjny, który zadeklarował poważne zainteresowanie samolotem z rozmytym kadłubem (blended wing body, BWB) opracowywanym przez JetZero. Przewoźnik wstępnie zamówił nieujawnioną liczbę projektowanych przez start-up samolotów. Tym samym zainwestował w kalifornijskie przedsiębiorstwo.
Finansowanie, którego szczegóły są utajnione, zostało dokonane za pośrednictwem Alaska Star Ventures. To fundusz kapitałowy podwyższonego ryzyka, uruchomiony przez Alaska Airlines w październiku 2021. Jego misją jest promowania nowych technologii. JetZero ujawniło, że przewoźnik był pierwszą linią lotniczą, która wsparła start-up, gdy dokonała wcześniej nieujawnionej inwestycji w 2023 w ramach rundy finansowania serii A.
JetZero rozwija BWB w ramach kontraktu z US Defense Innovation Unit (DIU) o wartości 235 mln USD przyznanego w 2023 (Kontrakt USAF na BWB dla JetZero, 2023-08-17). Program demonstracyjny przewiduje budowę demonstratora technologii latającego tankowca i transportowca dla US Air Force. Na jego bazie ma też powstać średniej wielkości komercyjny samolot pasażerski.
JetZero twierdzi, że BWB będzie do 50% bardziej oszczędny pod względem zużycia paliwa niż obecne samoloty transportowe podobnej wielkości. Start-up niedawno ukończył wstępny przegląd projektu pełnowymiarowego demonstratora, który ma zostać ukończony pod koniec 2026. Jego testy w locie mają rozpocząć się w 2027.