Zbudowany przez Boom Supersonic demonstrator technologii samolotu naddźwiękowego XB-1 wykonał 26 sierpnia 2024 drugi udany lot testowy. Po raz pierwszy schował w nim i wypuścił podwozie. Przetestowano też nowy cyfrowy system wspomagania stateczności. Wprowadzono go na podstawie doświadczeń z pierwszego lotu.
Samolot wystartował z Mojave Air & Space Port w Kalifornii. Lot trwał około 15 minut. XB-1 osiągnął wysokość 3,1 km i prędkość 430 km/h.
Na podstawie wniosków z testów XB-1 ma zostać zaprojektowany naddźwiękowy samolot pasażerski Overture. Jeśli program jego rozwoju, by się powiódł, byłby to pierwszy po wielu latach samolot tej klasy po francusko-brytyjskim Concorde i sowieckim Tu-144.
W jednym z kolejnych lotów XB-1 ma przekroczyć prędkość dźwięku. Po pierwszym locie demonstratora, wykonanym w marcu br. (Oblot XB-1, 2024-03-24), Boom Supersonic otrzymał specjalne zezwolenie FAA na lot z prędkością przekraczającą Ma1. Przedsiębiorstwo planuje zwiększyć częstotliwość lotów testowych i dąży do wykonania lotu naddźwiękowego do końca roku.