Reklama
Reklama

Force Protection dostarczy kolejne 60 samochodów saperskich Buffalo. Pojazdy są intensywnie wykorzystywane w Iraku i Afganistanie do likwidacji min i IED.

Seryjny Buffalo, wyposażony jest jedynie w wysięgnik...

Umowę podpisali wczoraj przedstawiciele dowództwa wojsk pancernych i samochodowych US Army (Tank-Automotive and Armaments Command, TACOM).

Porozumienie zakłada wyprodukowanie 60 pojazdów za 62,4 mln USD. Ich montaż rozpocznie się w 4. kwartale bieżącego roku, a dostawy zakończą się przed 30 czerwca 2011.

...pojazdy wykorzystywane w Iraku i Afganistanie mają zamontowany pancerz prętowy (czasami pełne panele dodatkowego opancerzenia) i stanowisko karabinu maszynowego / Zdjęcie: US Army

Buffalo Mine Protected Clearance Vehicle to rozwinięcie południowoafrykańskich samochodów patrolowych Casspir 4x4. Amerykanie wydłużyli pojazd, dodali dodatkową parę kół jednych i zwiększyli osłonę pancerną, przystosowując pojazd do zadań saperskich - likwidowania ładunków improwizowanych. Buffalo ma maksymalną masę 36 t (Casspir 11-15 t). Zapewnia jednak przetrwanie załogi w wypadku detonacji ładunku do 21 kg trotylu pod kołem i 14 kg pod kadłubem.

Seryjny Buffalo, wyposażony jest jedynie w wysięgnik...

Umowę podpisali wczoraj przedstawiciele dowództwa wojsk pancernych i samochodowych US Army (Tank-Automotive and Armaments Command, TACOM).

Porozumienie zakłada wyprodukowanie 60 pojazdów za 62,4 mln USD. Ich montaż rozpocznie się w 4. kwartale bieżącego roku, a dostawy zakończą się przed 30 czerwca 2011.

...pojazdy wykorzystywane w Iraku i Afganistanie mają zamontowany pancerz prętowy (czasami pełne panele dodatkowego opancerzenia) i stanowisko karabinu maszynowego / Zdjęcie: US Army

Buffalo Mine Protected Clearance Vehicle to rozwinięcie południowoafrykańskich samochodów patrolowych Casspir 4x4. Amerykanie wydłużyli pojazd, dodali dodatkową parę kół jednych i zwiększyli osłonę pancerną, przystosowując pojazd do zadań saperskich - likwidowania ładunków improwizowanych. Buffalo ma maksymalną masę 36 t (Casspir 11-15 t). Zapewnia jednak przetrwanie załogi w wypadku detonacji ładunku do 21 kg trotylu pod kołem i 14 kg pod kadłubem.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.