MD Aircraft buduje stanowisko testowe Iron Bird do badań 10-miejscowego samolotu elektrycznego MDA1. Instalacja ma być gotowa na początku 2025. Na bazie testów, na początku 2027 ma powstać demonstrator technologii nowego samolotu. Certyfikacja typu MDA1, zgodnie z przepisami EASA CS-23, i pierwsze dostawy seryjnych maszyn planowane są na 2030.
MD Aircraft jest wydzieloną częścią niemieckiej grupy inżynierii lotniczej MD Flugzeugbau. Przedsiębiorstwo pracuje nad projektem samolotu o zasięgu około 400 km, który ma przewozić 9 pasażerów lub 3 standardowe kontenery towarowe. MDA1 ma operować z pasów startowych o długości zaledwie 500 m, co powinno pozwolić na otwarcie nowych, bezpośrednich połączeń lotniczych do mniejszych miast.
Początkowo MDA1 będzie miał napęd elektryczny oparty na akumulatorach, ale plany przewidują wprowadzenie wodorowych ogniw paliwowych i tzw. e-paliw, które mogłyby wydłużyć zasięg i umożliwić zaprojektowanie większych wersji samolotu, mieszczących do 19 pasażerów. MD Aircraft prowadzi już wstępne prace z pionierem napędu wodorowego H2Fly, który prowadzi testy z wykorzystaniem lekkich samolotów. Według projektantów koszty operacyjne MDA1 mogą być niższe o 27% do 60% w porównaniu z obecnymi samolotami transportu regionalnego o podobnej wielkości.