Dwa podmioty otrzymały od US Army kontrakty na dostawę po 8 prototypowych robotów wielozadaniowych Small Multipurpose Equipment Transport (S-MET). To American Rheimetall Vehicles będące w konsorcjum z Textron Systems, a także HDT Expeditionary Systems. Łączna wartość obu umów to 22 mln USD (86,5 mln PLN). Stanowi to realizację z wybranymi podmiotami kolejnego etapu programu S-MET Increment II.
W pierwszym etapie S-MET Increment I Amerykanie poszukiwali ośmiokołowego pojazdu bezzałogowego, który będzie sterowany za pomocą pojedynczej radiostacji. Oczekiwano od niego ładowności rzędu ok. 450 kg, możliwości wytwarzania energii, organicznych systemów elektronicznych. Wozy miały zgodnie z założeniami wspierać brygady piechoty (IBCT, Infantry Brigade Combat Team), zespoły zwalczania materiałów wybuchowych (Explosive Ordnance Disposal) i brygad zabezpieczenia (Security Force Assistance Brigade).
Właśnie uruchomiony S-MET Increment II zmienia wcześniejsze wymagania. Dotyczy to dwukrotnie zwiększonej ładowności i modyfikacje zaproponowane przez żołnierzy po wcześniejszych testach. Obejmuje to zwiększoną produkcję energii elektrycznej do zasilania różnych modułów zadaniowych, w tym powietrznych bezzałogowców i sprzętu łączności. Udoskonalone S-MET mają mieć zredukowaną sygnaturę akustyczną, zmodyfikowany układ łączności i zwiększoną niezawodność. Zmiany mają dotknąć również układ ładowania i otwartą architekturę ułatwiającą przyszłe modernizacje.
Rheinmetall zadeklarował, że wyprodukuje i dostarczy 8 prototypowych robotów w 2025. Następnie przejdą one testy, ocenę i będą na tym etapie rywalizować z pojazdem od HDT Expeditionary Systems. Zwycięski system zostanie skierowany do produkcji seryjnej, co US Army zapowiada na rok fiskalny 2027. Docelowo może ona pozyskać nawet 2195 robotów S-MET (US Army odebrała 16 robotów S-MET, 2022-11-06).