Airbus planuje opracowanie bezzałogowej wersji śmigłowca UH-72B Lakota. Koncepcja jest rozwijana w ramach programu Aerial Logistics Connector realizowanego przez US Marine Corps. Bezzałogowy śmigłowiec miałby pełnić ważną rolę logistyczną w regionie Indo-Pacyfiku, realizując loty zaopatrzeniowe między okrętami a lądem.
Plany USMC na wypadek konfliktu na zachodnim Pacyfiku obejmują rozmieszczenie małych zespołów marines, wyposażonych w broń precyzyjną, na wielu wyspach regionu, w misjach mających na celu uniemożliwienie dostępu wrogim siłom morskim i lotniczym. Takie jednostki będą potrzebować regularnego uzupełniania wszystkiego, od racji żywnościowych po pociski dalekiego zasięgu, a misje zaopatrzeniowe będą niebezpieczne.
W takich warunkach przydatny miałby być bezzałogowy UH-72B, wykonujący autonomicznie loty zaopatrzeniowe. Airbus uważa, że przebudowa już istniejącej konstrukcji jest bardziej racjonalna niż projektowanie nowego śmigłowca. Dodatkową zaletą takiego rozwiązania jest uproszczenie logistyki. Tylko w US Army do szkolenia używane są 223 Lakoty. Kolejnych 230 śmigłowców tego typu służy w Gwardii Narodowej.
Przystosowanie UH-72 do lotów autonomicznych ma objąć zastąpienie mechanicznych elementów sterujących lotem systemem fly-by-wire, usunięcie kokpitu oraz zainstalowanie nowego komputera pokładowego i czujników do zarządzania operacjami bezzałogowymi. Miałaby w ten sposób powstać względnie tania platforma, którą można byłoby łatwo utrzymać przy minimalnej liczbie personelu obsługowego.