Wiadomości
Minister obrony Argentyny - Nilda Garre poinformowała, że zrywa umowę z Rosjanami na dostawę 6 śmigłowców Mi-17. Podała ona także, że wstrzymała płatności dla Rosoboronoexportu.
Rosoboronoexport miał być głównym dostawcą śmigłowców Mi-17 dla wojsk lotniczych Argentyny. Powodem decyzji zdenerwowanej i zirytowanej Nildy Garre stały się kłótnie z Moskwą na temat offsetu towarzyszącego sprzedaży.
Argentyna postanowiła odrodzić swój przemysł lotniczy w porozumieniu z Brazylijczykami i w związku z tym każda dostawa zagranicznego sprzętu lotniczego traktowana ma być jako impuls odnawiający własną bazę techniczną. Poważne różnice zdań podczas precyzowania warunków kontraktu kompensacyjnego i stanowcze stanowisko argentyńskiego resortu obrony spowodowały kryzys w negocjacjach z Rosjanami. 6 Mi-17 - śmigłowców wyposażonych w rampy załadunkowe i specjalny zestaw zimowego wyposażenia miała być przeznaczona dla argentyńskich wojskowych stacji antarktycznych i wypraw polarnych. Odbiór pierwszej dwójki śmigłowców planowano 2011, całość zamówienia argentyńskiego miała zostać zrealizowana do 2013.
Taka sytuacja sprawia, że 6 nowych, poszukiwanych Mi-17 wchodzi na rynek dostaw międzynarodowych i będzie oferowanych potencjalnym zagranicznym klientom. Być może także Polsce poprzez pośredników...
Jest to pierwsza wpadka doskonale do tej pory notowanych Mi-17 i korporacji Rosobroronexport w Ameryce Łacińskiej. Warto przypomnieć, że rosyjskie śmigłowce weszły przebojem na rynki zbrojeniowe takich wybitnie proamerykańskich państw regionu, jak Chile, czy Kolumbia.
Na podstawie informacji Santiago Rivasa

Rosoboronoexport miał być głównym dostawcą śmigłowców Mi-17 dla wojsk lotniczych Argentyny. Powodem decyzji zdenerwowanej i zirytowanej Nildy Garre stały się kłótnie z Moskwą na temat offsetu towarzyszącego sprzedaży.
Argentyna postanowiła odrodzić swój przemysł lotniczy w porozumieniu z Brazylijczykami i w związku z tym każda dostawa zagranicznego sprzętu lotniczego traktowana ma być jako impuls odnawiający własną bazę techniczną. Poważne różnice zdań podczas precyzowania warunków kontraktu kompensacyjnego i stanowcze stanowisko argentyńskiego resortu obrony spowodowały kryzys w negocjacjach z Rosjanami. 6 Mi-17 - śmigłowców wyposażonych w rampy załadunkowe i specjalny zestaw zimowego wyposażenia miała być przeznaczona dla argentyńskich wojskowych stacji antarktycznych i wypraw polarnych. Odbiór pierwszej dwójki śmigłowców planowano 2011, całość zamówienia argentyńskiego miała zostać zrealizowana do 2013.
Taka sytuacja sprawia, że 6 nowych, poszukiwanych Mi-17 wchodzi na rynek dostaw międzynarodowych i będzie oferowanych potencjalnym zagranicznym klientom. Być może także Polsce poprzez pośredników...
Jest to pierwsza wpadka doskonale do tej pory notowanych Mi-17 i korporacji Rosobroronexport w Ameryce Łacińskiej. Warto przypomnieć, że rosyjskie śmigłowce weszły przebojem na rynki zbrojeniowe takich wybitnie proamerykańskich państw regionu, jak Chile, czy Kolumbia.
Na podstawie informacji Santiago Rivasa