Chiny certyfikowały pierwszy elektryczny samolot komercyjny RX4E. Certyfikacja nastąpiła zgodnie z przepisami Part 23. Volar Air Mobility, który będzie sprzedawał samolot, ogłosił, że miała miejsce 29 grudnia 2024 – 5 lat po oblocie prototypu. 4-miejscowy RX4E jest napędzany silnikiem o mocy 140 kW, a pojemność zasilających go akumulatorów wynosi 70 kWh (300 Wh/kg).
RX4E będzie oferowany przede wszystkim w państwach o słabo rozwiniętej sieci dróg, do lotów krótkodystansowych. Projektant – Liaoning General Aviation Academy (LGAA) podaje, że samolot ma zasięg 260 km, a długotrwałość jego lotu wynosi 90 minut. Prędkość przelotowa sięga 220 km/h na wysokości równej 3 km..
Nowy samolot ma wielkość zbliżoną do Cessny 182, ale znacznie większą rozpiętość skrzydeł. Wynosi ona 13,5 m. Maksymalna masa startowa RX4E to 1260 kg, a ładunek użyteczny wynosi 305 kg. Samolot rozwija prędkość maksymalną 289 km/h, a prędkość przeciągnięcia to 100 km/h. Długość startu wynosi 380 m, a lądowania 400 m.
Producentem RX4E jest Rhyxeon General Aircraft (RXGAC). Przedsiębiorstwo powstało w październiku 2013 jako spółka zależna LGAA.