Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Produkcja MRJ rozpocznie się już wkrótce

Lotnictwo cywilne, 05 czerwca 2010

We wrześniu rozpocznie się produkcja pierwszego egzemplarza japońskiego samolotu komunikacji regionalnej Mitsubishi Regional Jet.

Samoloty z rodziny MRJ mają konkurować na rynku z Antonowem An-148,  Bombardierami z rodziny CRJ (700/900/100) i Embraerami E-Jets  (170/175/190/195) i Superjetem 100 Suchoja / Rysunek: Mitsubishi  Aircraft Corp.

Jak poinformował Hideo Egawa, prezes Mitsubishi Aircraft Corp., produkcja japońskiego samolotu komunikacji regionalnej rozpocznie się we wrześniu br., czyli 37 lat po zakończeniu wytwarzania NAMC YS-11, pierwszego turbośmigłowego samolotu z Kraju Kwitnącej Wiśni.

Producent oferuje dwie wersje - MRJ70, mieszczącą 70-80 pasażerów i MRJ90, o pojemności 86-96 osób. Obydwa modele mają mieć identyczną rozpiętość skrzydeł - 30,9 m i wysokość - 10 m. Jego zasięg obliczeniowy to 1480 km. Długość kadłuba pierwszego z nich wynosić ma 32,8 m, a maksymalna masa startowa - 36 850 kg. Natomiast MRJ90 ma mieć długość 35,8 m, maksymalną masę startową 41 450 kg i zasięg 2590 km. Obydwa samoloty mają być napędzane nowym dwuprzepływowym silnikiem turbowentylatorowym z przekładnią Pratt & Whitney PW1217G.

Montaż końcowy MRJ rozpocznie się w 2011 w zakładach w Komakiminami, leżących nieopodal portu lotniczego Nagoja. Oblot MRJ90 zaplanowano na kwiecień - czerwiec 2012. Dostawa pierwszych samolotów ma zostać zrealizowana w okresie styczeń - marzec 2014.

Dotychczas na kupno MRJ zdecydowały się tylko dwa towarzystwa - japońskie All Nippon Airways, które zamówiło 25 samolotów i amerykańskie Trans States Holding, nabywca 50 egz., z opcją na dalszych 50. Obydwaj przewoźnicy wybrali MRJ90.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.