Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rekordowy lot 2 Tu-160

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 09 czerwca 2010

Od rana 2 bombowce strategiczne Tu-160 lecą nad Rosją, by pobić rekord długotrwałości przebywania w powietrzu. Lot ma potrwać dobę.

Dwa bombowce o zmiennej geometrii skrzydeł Tu-160 (o nazwach własnych Aleksiej Płochow i Wasilij Sieńko) wystartowały z bazy Engels w Obwodzie Saratowskim o 10:00 czasu lokalnego. Znad Powołża samoloty skierowały się nad Morze Łaptiewów. W rejonie Tiksi pobrały w ciągu blisko pół godziny 50 ton paliwa z latających zbiornikowców Ił-78. Potem wzięły kurs na Alaskę i Japonię. Tam rozpędzą samoloty do 10-minutowego lotu naddźwiękowego i skierują się na Komsomolsk nad Amurem. Drugie tankowanie, trwające 35 minut ma zostać zrealizowane o trzeciej nad ranem nad Krajem Chabarowskim. Stamtąd dwa Tu-160 polecą w kierunku bazy Engels. Powinni w niej wylądować po około dobie lotu.

Samolotami dowodzą podpułkownicy: Aleksandr Chabarow i Michaił Sziszkin. Długość całego lotu ma przekroczyć 18 tysięcy km. Oznacza to, że średnia prędkość lotu wyniesie ok. 750 km/h. Lot ma być treningiem w orientacji w przestrzeni w długotrwałym locie, wytrzymałości fizycznej i odporności psychicznej.

Poprzedni podobny lot Tu-160 miał miejsce w ub.r. Bombowiec przebywał wówczas w powietrzu 21 godzin. W czasie uzupełniania paliwa przetaczano go 43 tony. Wcześniej długotrwałe loty wykonywały turbośmigłowe Tu-95MS. One przebywały w powietrzu nawet po 36 godzin.


Drukuj Góra