Brytyjska Pearson Engineering poinformowała, że w tym roku rozpocznie dostawy wyposażenia dla polskich czołgów M1A2 SEPv3 Abrams. Będą to moduły montażu osprzętu Slice, które pozwolą na montaż na wozach trałów i lemieszy. Dostawy Slice są realizowane za pośrednictwem Amerykanów poprzez FMS.
Inżynieryjny osprzęt dla polskich Abramsów pozwoli rozszerzyć ich zdolności na polu walki, wspierając utrzymanie mobilności wojsk. Łącznie do Wojska Polskiego ma trafić 99 zestawów Slice wraz z lemieszami i trałami (Najnowsze Abramsy już w Polsce, 2025-01-20).
Slice został ujawniony w 2020. W 2023 Pearson Engineering uzyskało pierwsze zamówienie na te moduły od nieujawnionego klienta.
Producent podkreśla, że Slice charakteryzuje się niską masą i nie wymaga żadnych modyfikacji w pojeździe. Działa na zasadzie Plug & Play a instalacja osprzętu może się odbywać w warunkach polowych. Montaż Slice do pojazdu ma zajmować ok. 15 min u wykorzystania podnośnika i podstawowych narzędzi. Z kolei montaż osprzętu zajmować ma ok. 10 min, choć może zostać skrócony do nawet 2 min. W przypadku uszkodzenia możliwe jest natychmiastowe odczepienie modułu bez opuszczania pojazdu przez załogę.
Do Slice mogą być montowane trały, lemiesze, walce i pługi. Moduł składa się m.in. z pompy hydraulicznej z silnikiem i układu sterowania (Moduł SLICE Pearson Engineering, 2020-11-09).