Amerykańskie zakłady BAE Systems otrzymały od US Army TACOM Life Cycle Management Command zamówienie na remont 1042 bwp Bradley za 709,4 mln USD.
Amerykańskie wojska lądowe otrzymały w bieżącym roku budżetowym 17,1 mld USD na remonty zniszczonego i zużytego wyposażenia po misjach w Iraku i Afganistanie. Ma to dotyczyć 47 tys. egzemplarzy sprzętu, m.in. z 24 brygadowych zespołów bojowych, w tym czołgów Abrams, bwp Bradley, systemów artyleryjskich i innych pojazdów mechanicznych.
Tak poważne środki mają zmniejszyć nawis remontowy, który powstał w pierwszym okresie zaangażowania militarnego USA w Azji (38 mld USD na pokrycie strat wojennych). Pojazdy przejeżdżają rocznie kilka razy więcej niż w warunkach pokojowych i to w znacznie bardziej trudnych warunkach. Przykładem może być szybkie wyczerpanie się zapasów gumowych nakładek na gąsienice czołgów Abrams, ścierających się dwukrotnie szybciej niż w chłodniejszym klimacie. Przyczyną istotnej liczby uszkodzeń są ataki partyzantów. W rekordowym marcu 2007 doszło do eksplozji 1641 IED (zobacz: Przełom w Iraku?). Tymczasem w 2005 remonty objęły jedynie 20 tys. sztuk sprzętu, a w 2006 - 33 tys.
Na podstawie ostatnio uzyskanego kontraktu amerykańskie zakłady BAE Systems, wraz z Red River Army Depot (RRAD), wyremontują za 709,4 mln USD 1054 bwp Bradley modeli A3 i A2 ODS. Jest to największy kontrakt remontowy dotyczący tych wozów. Będzie on połączony z częściową modernizacją pojazdów A2 ODS elementami wyposażenia elektronicznego i dodatkowego opancerzenia wersji A3. Kontrakt obejmuje opcje na remont i częściową modernizację dodatkowych 58 pojazdów.
W związku z tym, że część pakietu modernizacyjnego była montowana przez RRAD, tam odbędzie się wstępny demontaż i remont części urządzeń (z terminem zakończenia między grudniem 2007 a grudniem 2008). Odpowiedzialna za montaż końcowy, w tym za wzmocnienie struktury kadłuba, BAE Systems, zakończy remonty między czerwcem 2008 a czerwcem 2009.
BAE Systems - oprócz kontraktów remontowych - od 2005 prowadzi modernizację 2000 bwp Bradley do wariantu A3. Do końca ubiegłego roku koncern zmodernizował ponad 600 wozów za sumę ok. 2 mld USD.