Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

709 mln USD na remonty bwp Bradley

Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, Wojska lądowe, 09 grudnia 2007

Amerykańskie zakłady BAE Systems otrzymały od US Army TACOM Life Cycle Management Command zamówienie na remont 1042 bwp Bradley za 709,4 mln USD.

Od początku wojny do końca 2006 Amerykanie utracili 50 całkowicie zniszczonych bwp Bradley. Wielokrotnie więcej zostało uszkodzonych. Najczęściej uszkadzany jest system trakcji

Amerykańskie wojska lądowe otrzymały w bieżącym roku budżetowym 17,1 mld USD na remonty zniszczonego i zużytego wyposażenia po misjach w Iraku i Afganistanie. Ma to dotyczyć 47 tys. egzemplarzy sprzętu, m.in. z 24 brygadowych zespołów bojowych, w tym czołgów Abrams, bwp Bradley, systemów artyleryjskich i innych pojazdów mechanicznych.

Tak poważne środki mają zmniejszyć nawis remontowy, który powstał w pierwszym okresie zaangażowania militarnego USA w Azji (38 mld USD na pokrycie strat wojennych). Pojazdy przejeżdżają rocznie kilka razy więcej niż w warunkach pokojowych i to w znacznie bardziej trudnych warunkach. Przykładem może być szybkie wyczerpanie się zapasów gumowych nakładek na gąsienice czołgów Abrams, ścierających się dwukrotnie szybciej niż w chłodniejszym klimacie. Przyczyną istotnej liczby uszkodzeń są ataki partyzantów. W rekordowym marcu 2007 doszło do eksplozji 1641 IED (zobacz: Przełom w Iraku?). Tymczasem w 2005 remonty objęły jedynie 20 tys. sztuk sprzętu, a w 2006 - 33 tys.

Na podstawie ostatnio uzyskanego kontraktu amerykańskie zakłady BAE Systems, wraz z Red River Army Depot (RRAD), wyremontują za 709,4 mln USD 1054 bwp Bradley modeli A3 i A2 ODS. Jest to największy kontrakt remontowy dotyczący tych wozów. Będzie on połączony z częściową modernizacją pojazdów A2 ODS elementami wyposażenia elektronicznego i dodatkowego opancerzenia wersji A3. Kontrakt obejmuje opcje na remont i częściową modernizację dodatkowych 58 pojazdów.

W związku z tym, że część pakietu modernizacyjnego była montowana przez RRAD, tam odbędzie się wstępny demontaż i remont części urządzeń (z terminem zakończenia między grudniem 2007 a grudniem 2008). Odpowiedzialna za montaż końcowy, w tym za wzmocnienie struktury kadłuba, BAE Systems, zakończy remonty między czerwcem 2008 a czerwcem 2009.

BAE Systems - oprócz kontraktów remontowych - od 2005 prowadzi modernizację 2000 bwp Bradley do wariantu A3. Do końca ubiegłego roku koncern zmodernizował ponad 600 wozów za sumę ok. 2 mld USD.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.