Polskie Linie Lotnicze LOT postanowiły wyposażyć 13 nowych samolotów Boeing 737 MAX w awionikę Honeywell. Mają one wejść do eksploatacji w 2026.
Honeywell wyposaży nowe samoloty LOT-u w szereg nowych urządzeń, w tym: radar pogodowy IntuVueTM RDR-4000 3D, układ antykolizyjny SmartTraffic i transponder działający w Modzie S, radiostacje łączności i nawigacyjne Quantum Line i rejestrator HCR-25.
IntuVueTM RDR-4000 3D to pierwszy automatyczny radar, który precyzyjnie odzwierciedla warunki pogodowe na trasie lotu samolotu. IntuVue automatycznie skanuje niebo pod 17 kątami pochylenia i pokazuje trójwymiarowy obraz pogody na wyświetlaczu.
Układ antykolizyjny (TCAS) SmartTraffic i transponder działający w Modzie S chronią samoloty przed kolizjami w powietrzu wykrywając zagrożenia i wydając jednoznaczne polecenia ominięcia ich. Najnowsza generacja SmartTraffic CAS 100 ma zaawansowane algorytmy i intuicyjny wyświetlacz ruchu, który poprawia świadomość sytuacyjną i podnosi bezpieczeństwo w najbardziej zatłoczonej przestrzeni powietrznej.
Honeywell Connected Recorder-25 (HCR-25) zapewnia dostęp do danych lotu w dowolnym momencie. W nagłych wypadkach śledczy mogą odzyskać kluczowe nagrania w ciągu kilku chwil. HCR-25 spełnia wymagania Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) i Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) z 2021, dotyczące minimalnego czasu nagrywania rozmów w kabinie załogi przez 25 h (Nowe fotele dla PLL LOT, 2025-07-25).