Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Awionika dla 737 MAX PLL LOT

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, Transport lotniczy, 21 sierpnia 2025

Polskie Linie Lotnicze LOT postanowiły wyposażyć 13 nowych samolotów Boeing 737 MAX w awionikę Honeywell. Mają one wejść do eksploatacji w 2026.

/ Zdjęcie: PLL LOT

Honeywell wyposaży nowe samoloty LOT-u w szereg nowych urządzeń, w tym: radar pogodowy IntuVueTM RDR-4000 3D, układ antykolizyjny SmartTraffic i transponder działający w Modzie S, radiostacje łączności i nawigacyjne Quantum Line i rejestrator HCR-25.

IntuVueTM RDR-4000 3D to pierwszy automatyczny radar, który precyzyjnie odzwierciedla warunki pogodowe na trasie lotu samolotu. IntuVue automatycznie skanuje niebo pod 17 kątami pochylenia i pokazuje trójwymiarowy obraz pogody na wyświetlaczu.

Układ antykolizyjny (TCAS) SmartTraffic i  transponder działający w Modzie S chronią samoloty przed kolizjami w powietrzu wykrywając zagrożenia i wydając jednoznaczne polecenia ominięcia ich. Najnowsza generacja SmartTraffic CAS 100 ma zaawansowane algorytmy i intuicyjny wyświetlacz ruchu, który poprawia świadomość sytuacyjną i podnosi bezpieczeństwo w najbardziej zatłoczonej przestrzeni powietrznej.

Honeywell Connected Recorder-25 (HCR-25) zapewnia dostęp do danych lotu w dowolnym momencie. W nagłych wypadkach śledczy mogą odzyskać kluczowe nagrania w ciągu kilku chwil. HCR-25 spełnia wymagania Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) i Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) z 2021, dotyczące minimalnego czasu nagrywania rozmów w kabinie załogi przez 25 h (Nowe fotele dla PLL LOT, 2025-07-25).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2025 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.