Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Aerofłot bez rosyjskich samolotów

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 10 lipca 2010

Premier Władimir Putin domaga się od dyrektora generalnego Aerofłotu, by te rosyjskie linie używały rodzimych samolotów. Tylko 6 z 115 eksploatowanych przez Aerofłot samolotów to rodzime konstrukcje.

Dyrektor Aerofłotu Witalij Sawieliew poinformował Putina, że linie dysponują 115 samolotami. 6 z nich to rosyjskie Ił-96. Pozostałe, to konstrukcje zachodnie, w tym 11 Boeingów 767, 65 Airbusów 320 i 10 Airbusów 330.

Także nowo zamawiane samoloty to głównie produkty Airbusa i Boeinga. Aerofłot zamówił po 22 Airbusy 350 i Boeingi 787. Mają zostać one dostarczone do 2016. Tylko samoloty komunikacji regionalnej będą pochodziły od rosyjskiego dostawcy. Chodzi o 30 SuperJetów 100 rozwijanych przez Suchoja. Aerofłot chce dodatkowo wyleasingować jeszcze 10 maszyn tego typu.

Sawieliew poinformował Putina, że Aertofłot zamierza w najbliższych latach zająć dominującą pozycję na rosyjskim rynku przewozów lotniczych. Obecnie linie mają tylko 25% lokalnego rynku regularnych przewozów (w Rosji lata aż 160 przewoźników), a zamierzają przejąć przynajmniej 60%. - Podobnie jak Lufthansa, Air France czy British Airways wraz ze spółkami zależnymi na rynkach ich krajów - powiedział Sawieliew. W kwietniu 2010 rozpoczął się proces przekazywania Aerofłotowi przez Rostechnologie GTK Rossia, Orenburskije Awialinii, Władiwostokawia, Kawminwodyawia, Sachalinskije Awiatrasy i Saratowskije Awialinii. Ma to potrwać około 3 lat i pochłonąć kilkaset milionów dolarów na uzdrowienie sytuacji finansowej przejmowanych spółek. Już teraz Aerofłot kontroluje dwie linie: Donawia i Nordawia.

W ciągu pierwszych 5 miesięcy 2010 Aerofłot przewiózł 31% pasażerów więcej niż w takim samym okresie roku poprzedniego. - Lataliśmy do Europy nawet w czasie, gdy loty innych kompanii ograniczał pył z wulkanu na Islandii, powiedział Putinowi Sawieliew. W 2009 przewozy Aerofłotu zmalały o 5,6%.

Aerofłot powstał w 1923. W najlepszym okresie jego samoloty latały do 856 punktów w 169 krajach. Obecnie linie są kontrolowane przez rząd rosyjski poprzez przedsiębiorstwo Rosimuszcziestwo.


Drukuj Góra