Zamknij

Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Aerofłot bez rosyjskich samolotów

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 10 lipca 2010

Premier Władimir Putin domaga się od dyrektora generalnego Aerofłotu, by te rosyjskie linie używały rodzimych samolotów. Tylko 6 z 115 eksploatowanych przez Aerofłot samolotów to rodzime konstrukcje.

Dyrektor Aerofłotu Witalij Sawieliew poinformował Putina, że linie dysponują 115 samolotami. 6 z nich to rosyjskie Ił-96. Pozostałe, to konstrukcje zachodnie, w tym 11 Boeingów 767, 65 Airbusów 320 i 10 Airbusów 330.

Także nowo zamawiane samoloty to głównie produkty Airbusa i Boeinga. Aerofłot zamówił po 22 Airbusy 350 i Boeingi 787. Mają zostać one dostarczone do 2016. Tylko samoloty komunikacji regionalnej będą pochodziły od rosyjskiego dostawcy. Chodzi o 30 SuperJetów 100 rozwijanych przez Suchoja. Aerofłot chce dodatkowo wyleasingować jeszcze 10 maszyn tego typu.

Sawieliew poinformował Putina, że Aertofłot zamierza w najbliższych latach zająć dominującą pozycję na rosyjskim rynku przewozów lotniczych. Obecnie linie mają tylko 25% lokalnego rynku regularnych przewozów (w Rosji lata aż 160 przewoźników), a zamierzają przejąć przynajmniej 60%. - Podobnie jak Lufthansa, Air France czy British Airways wraz ze spółkami zależnymi na rynkach ich krajów - powiedział Sawieliew. W kwietniu 2010 rozpoczął się proces przekazywania Aerofłotowi przez Rostechnologie GTK Rossia, Orenburskije Awialinii, Władiwostokawia, Kawminwodyawia, Sachalinskije Awiatrasy i Saratowskije Awialinii. Ma to potrwać około 3 lat i pochłonąć kilkaset milionów dolarów na uzdrowienie sytuacji finansowej przejmowanych spółek. Już teraz Aerofłot kontroluje dwie linie: Donawia i Nordawia.

W ciągu pierwszych 5 miesięcy 2010 Aerofłot przewiózł 31% pasażerów więcej niż w takim samym okresie roku poprzedniego. - Lataliśmy do Europy nawet w czasie, gdy loty innych kompanii ograniczał pył z wulkanu na Islandii, powiedział Putinowi Sawieliew. W 2009 przewozy Aerofłotu zmalały o 5,6%.

Aerofłot powstał w 1923. W najlepszym okresie jego samoloty latały do 856 punktów w 169 krajach. Obecnie linie są kontrolowane przez rząd rosyjski poprzez przedsiębiorstwo Rosimuszcziestwo.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.