Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zwolnienia w Quest Aircraft

Lotnictwo cywilne, 10 sierpnia 2010

Przedstawiciele producenta lekkiego samolotu pasażersko-transportowego Kodiak poinformowali o zwolnieniu kolejnych 60 pracowników, ze względu na brak zamówień.

</span>Jeden z 9 samolotów, zakupionych przez US Fish and Wildlife Service / Zdjęcie: Quest Aircraft

Kodiak to samolot krótkiego startu i lądowania dla pilota i 9 pasażerów lub ok. 1 t ładunku. Napędza go turbośmigłowy silnik Pratt & Whitney Canada PT6A-34 o mocy 750 KM, zapewniając prędkość maksymalną ok. 350 km/h i zasięg maksymalny rzędu 1900 km.

Został stworzony wysiłkiem grupy misjonarzy, byłych pilotów z czasów II wojny światowej. Stwierdzili oni, że brak jest stosunkowo taniej maszyny, która mogłaby nieść pomoc humanitarną dla potrzebujących w odległych od cywilizacji rejonach globu. Prace badawczo-rozwojowe, uwieńczone powstaniem prototypu trwały 10 lat i pochłonęły 25 mln USD.

Quest Aircraft Co., która zajmuje się wytwarzaniem maszyny, notowała poważne problemy ze zbytem Kodiaków. W 2007 wyprodukowała tylko 1 samolot, rok później już 7 egz. (zobacz także: Kodiak dla skoczków). Niestety, na późniejsze wyniki sprzedaży i produkcji miał ogromny wpływ kryzys gospodarczy. W 2009 Quest Aircraft wyprodukowała jedynie 3 maszyny. Wtedy właśnie doszło do pierwszych dwóch grupowych zwolnień. We wrześniu ubiegłego roku w zakładzie pracowało 345 osób.

Właśnie w tym czasie udało się jednak wynegocjować z US Fish and Wildlife Service umowę na dostawy 9 samolotów, w tym pływakowych, przeznaczonych głównie do celów obserwacyjno-patrolowych. Uratowało to przedsiębiorstwo przed bankructwem, jednak nie zlikwidowało całkowicie tego zagrożenia.

Niedawno zarząd spółki poinformował o zwolnieniu kolejnych 60 pracowników. Powodem jest mały portfel zamówień. Nie ujawniono żadnych szczegółów, jednak jasnym jest, że po zbudowaniu 9 samolotów dla straży przyrody (w pierwszym półroczu bieżącego roku), przedsiębiorstwo będzie musiało zdecydowanie zmniejszyć poziom produkcji lub nawet czasowo ją zawiesić.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.