Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zderzenie samolotu z modelem

Lotnictwo cywilne, 18 sierpnia 2010

Na lotnisku Van Aire Airpark w Brighton dwupłatowy samolot zderzył się z dużym zdalnie sterowanym modelem. Samolot nie doznał istotnych uszkodzeń, model został zniszczony.

Do zderzenia doszło w czasie weekendowej imprezy lotniczej, 14 sierpnia w Van Aire Airpark w Brighton w stanie Kolorado w USA. Pilot modelu RC AJ Slick demonstrował publiczności zawis nisko nad ziemią, wykorzystując nadmiar ciągu śmigła. Gdy model zaczął się wznosić, nad pasem przeleciał z dużą prędkością dwupłat, określony przez modelarza jako akrobacyjny Pitts Special, który w niego uderzył. Samolot kontynuował lot, ale musiał niezwłocznie lądować. Wrak modelu od razu spadł na ziemię. Nikomu nic się nie stało.

Samolotem leciał pilot z żoną. Po wylądowaniu okazało się, że na dolnym skrzydle samolotu znajduje się niewielkie wgniecenie. Modelarz ocenił, że zaledwie kilka na kilka centymetrów. Przed kolejnymi lotami konieczna jest jednak naprawa.

Według przedstawicieli FAA wgniecenie jest większe, ma wielkość 10 x 30 cm. Nie podano oficjalnie, jakiego typu samolot uczestniczył w zdarzeniu. Prawdopodobnie nie był to akrobacyjny Pitts Special, a dwupłat szkolny. Wstępne orzeczenie mówi, że do zderzenia doszło z powodu złej łączności pomiędzy organizatorami imprezy, a kontrolerem lotów lotniska.

Właściciel modelu ocenił swoje straty na 8 tys. USD, co wydaje się wartością znacznie przesadzoną (AJ Slick o rozpiętości 126 cali jest oferowany za niecałe 2 tys. USD, rozbity model był mniejszy). Zapowiedział zwrócenie się do pilota samolotu z odpowiednimi roszczeniami. Sprawa może trafić na drogę sądową.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.