W US Marine Base Camp Pendelton, w Kaliforni odbyły się testy, w tym prędkości pływania, najnowszego z prototypów amfibii Expeditionary Fighting Vehicle (EFV).
Jest to już 8. prototyp pojazdu, wyprodukowanego przez General Dynamics Land Systems. Celem programu, zapoczątkowanego oficjalnie w 1996, jest wyposażenie jednostek USMC w amfibie, przewożące 14 żołnierzy desantu z pełnym wyposażeniem. Ich prędkość maksymalna i zasięg mają pozwalać na przeprowadzenie szybkiego ataku na wybrzeże, przy czym okręty transportowe mają pozostawać poza zasięgiem większości systemów uzbrojenia potencjalnego przeciwnika.
Program zanotował jednak kilkuletnie opóźnienie i wzrost kosztów. Spowodowało to zmniejszenie planowanego zamówienia z 1013 do 573 egz., które powinny zostać dostarczone do 2026. Fatalne zarządzanie projektem doprowadziło do ostrej krytyki przez parlamentarzystów. W czasie prób wykryto ponad 600 poważnych usterek, które dyskwalifikowały pojazd jako wóz bojowy. Nad projektem zawisłą groźba likwidacji (zobacz: EFV - papierowy sen?).
Dowództwo USMC niezmiennie traktuje jednak EFV jako przedsięwzięcie priorytetowe. Stąd również informacje o próbach nowego prototypu mimo, że nie ujawniono jednak ich wyników, ani nawet wstępnych ocen.
Wiadomo jedynie, że testowany pojazd osiągnął stałą prędkość maksymalną 30 w, a producent wprowadził już 400 poprawek i modernizacji do oryginalnego projektu. Jedną z najbardziej istotnych jest nowy układ wydechowy, zmniejszający ślad termiczny pojazdu w czasie pływania.