Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Boeingi 747-400 z odzysku

Lotnictwo cywilne, 11 października 2010

Amerykańska AerSale zawarła porozumienie z Japan Airlines (JAL) o odkupieniu 19 egz. B747-400. Samoloty będą wypożyczane innym podmiotom lub rozebrane na części.

Proces wycofania 17 należących do JAL, pasażerskich B747-400 rozpocznie się w lutym przyszłego roku. Loty ostatnich maszyn w wersji cargo zostaną wstrzymane jeszcze szybciej / Zdjęcie: Arpingstone

Wartość kontraktu nie została ujawniona. Wiadomo jedynie, że będzie to jedna z największych, tegorocznych transakcji spółki z Florydy.

Przedstawiciele AerSale liczą, że większość z zakupionych samolotów zostanie wypożyczona przez przedsiębiorstwa lotnicze i nadal pozostanie w służbie. Kilka z nich zostanie jednak rozebrana, a podzespoły - szczególnie silniki General Electric CF6-80C2B1F - sprzedane jako części zamienne.

Obecnie 79 linii lotniczych wykorzystuje operacyjnie 686 Boeingów 747-400, zarówno w wersji pasażerskiej, jak i transportowej. Jest to więc wystarczająco duży rynek, by ulokować w nim maszyny używane oraz podzespoły. Działa na nim parę podmiotów, które oferują kilkanaście-kilkadziesiąt używanych samolotów.

AerSale zdecydowało się przejąć większość z ponad 30 wycofanych przez JAL Jumbo-Jetów. Transakcja spowodowała jednak znaczną obniżkę cen używanych B747, między styczniem a majem bieżącego roku, aż o 20%. Zwiększa bowiem niemal o połowę liczbę maszyn tego typu, dostępnych na rynku wtórnym.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.