Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Boeingi 747-400 z odzysku

Lotnictwo cywilne, 11 października 2010

Amerykańska AerSale zawarła porozumienie z Japan Airlines (JAL) o odkupieniu 19 egz. B747-400. Samoloty będą wypożyczane innym podmiotom lub rozebrane na części.

Proces wycofania 17 należących do JAL, pasażerskich B747-400 rozpocznie się w lutym przyszłego roku. Loty ostatnich maszyn w wersji cargo zostaną wstrzymane jeszcze szybciej / Zdjęcie: Arpingstone

Wartość kontraktu nie została ujawniona. Wiadomo jedynie, że będzie to jedna z największych, tegorocznych transakcji spółki z Florydy.

Przedstawiciele AerSale liczą, że większość z zakupionych samolotów zostanie wypożyczona przez przedsiębiorstwa lotnicze i nadal pozostanie w służbie. Kilka z nich zostanie jednak rozebrana, a podzespoły - szczególnie silniki General Electric CF6-80C2B1F - sprzedane jako części zamienne.

Obecnie 79 linii lotniczych wykorzystuje operacyjnie 686 Boeingów 747-400, zarówno w wersji pasażerskiej, jak i transportowej. Jest to więc wystarczająco duży rynek, by ulokować w nim maszyny używane oraz podzespoły. Działa na nim parę podmiotów, które oferują kilkanaście-kilkadziesiąt używanych samolotów.

AerSale zdecydowało się przejąć większość z ponad 30 wycofanych przez JAL Jumbo-Jetów. Transakcja spowodowała jednak znaczną obniżkę cen używanych B747, między styczniem a majem bieżącego roku, aż o 20%. Zwiększa bowiem niemal o połowę liczbę maszyn tego typu, dostępnych na rynku wtórnym.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.