Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Phenomy 300 dla NetJets

Lotnictwo cywilne, 19 października 2010

Amerykańska spółka NetJets podpisała z Embraerem umowę na dostawy 50 zmodernizowanych samolotów dyspozycyjnych Phenom 300, z opcją na 75 kolejnych.

Phenom 300, o maksymalnej masie startowej 7951 kg, przeznaczony jest dla pilota i 6-8 pasażerów. Zapewnia możliwość luksusowego pokonania do 3650 km, z prędkościami do 834 km/h. Koszt standardowej maszyny wynosi 8,14 mln USD / Zdjęcie: Embraer

NetJets, należąca do miliardera, Warrena Buffeta, była pierwszą spółką, oferującą częściową własność samolotów (fractional ownership of aircraft). Polega ona na wykupieniu przez klienta przedsiębiorstwa praw do wykorzystania czasu lotu. W zamian za roczną opłatę, spółka oferuje obsługę techniczną, a często również pilota. Pozwala to na zachowanie zdolności do szybkiego poruszania się, bez konieczności zakupu i utrzymania całego samolotu. Współwłaściciel musi jedynie zawiadomić spółkę o locie nie mniej, niż 4 h przed startem.

NetJets wykorzystuje w ten sposób flotę ponad 800 odrzutowców dyspozycyjnych, wszystkich klas. Najmniejsza reprezentowana jest przez Cessny Citation Bravo, Ultra/Encore i XLS/Excel oraz Hawkery 400.

Od 2013 powinny do nich dołączyć pierwsze z 50 zamówionych wczoraj Embraerów Phenom 300. Amerykańska spółka zawarła w umowie opcję na wyprodukowanie kolejnych 75 samolotów. W przypadku wykorzystania tej możliwości, wartość całego kontraktu może przekroczyć 1 mld USD.

Stosunkowo długi okres oczekiwania na nowe Embraery spowodowany jest tym, że NetJets zamówił maszyny, zmodernizowane pod kątem wymogów przyszłych użytkowników. Na razie jednak nie ujawniono, na czym mają polegać zmiany. Wiadomo jedynie, że szczegóły kontraktu zostaną przedstawione w styczniu 2011, kiedy zostanie on oficjalnie wpisany do portfela zamówień brazylijskiego producenta.


Drukuj Góra