Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Powrót X-37B

Astronautyka, 03 grudnia 2010

W bazie lotniczej Vandenberg w Kalifornii, wylądował dzisiaj bezzałogowy, doświadczalny prom kosmiczny X-37B, po pierwszym locie orbitalnym.

</span>X-37B, nazwany również Orbital Test Vehicle (OTV), to stosunkowo niewielki, niemal 9-metrowy statek latający, przystosowany do lotów orbitalnych. Głównymi celami jego istnienia jest badanie systemów nawigacyjnych i nowych materiałów ognioodpornych, wykorzystywanych do budowy termicznej powłoki statku / Zdjęcie: Boeing

W 1999 NASA zleciła spółce Boeing Integrated Defence Systems zaprojektowanie i zbudowanie małego statku orbitalnego, który mógłby służyć jako demonstrator nowych technologii, niezbędnych do stworzenia promów kosmicznych nowej generacji. W 2004 nadzór nad projektem przejęła wojskowa agencja DARPA, utajniając szczegóły o postępach prac. W tym samym roku rozpoczęły się próby w locie, na razie w atmosferze Ziemi.

Pierwszy lot orbitalny rozpoczął się 22 kwietnia, kiedy X-37B został wyniesiony nad glob w głowicy rakiety Atlas V. Pierwotnie zakładano, że statki te będą starowały w ładowani prawdziwego promu kosmicznego (stąd rozpiętość tylko 4,5 m oraz masa 5 t), jednak ostatecznie uznano to rozwiązanie za zbyt kosztowne.

Cele 220-dniowej misji nie są znane. Astronomowie-amatorzy informowali jednak, że nieznany obiekt, który identyfikowali jako X-37B, przelatywał nad Koreą Północną i Afganistanem, na wysokości ok. 400 km, co może świadczyć o misji rozpoznawczej lub przygotowaniach do niej. Pentagon niezmiennie jednak twierdzi, że Orbital Test Vehicle (OTV) nie jest rozwijany dla celów wojskowych.

Według przedstawicieli Boeinga wejście w atmosferę i manewr lądowania przebiegły bez przeszkód. X-37B wylądował w bazie lotniczej Vandenberg dzisiaj, o 1.16 czasu Pacyficznego. W 2011 na orbitę ma zostać wyniesiony drugi OTV, montowany obecnie w zakładach amerykańskiego koncernu.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.