Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Potrójny oblot Eurocoptera

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 21 grudnia 2010

W zakładach Eurocoptera w Marignane odbył się w ubiegłym tygodniu oblot aż 3 śmigłowców jednocześnie: NH90 w wersjach dla Hiszpanii, Francji oraz Tiger HAD.

</span>Tigre HAD w swoim pierwszym locie. Francja zamówiła 40 takich śmigłowców, uzbrojonych m.in. w pociski Hellfire II. Do tego wariantu ma być zmodernizowanych również część z 40 maszyn wersji HAP, z których większość została już dostarczona, a 3 egz. pełnią obecnie służbę w Afganistanie / Zdjęcie: Eurocopter

Obloty odbyły się 17 grudnia. W powietrze do godzinnych lotów - w trakcie których badano charakterystyki lotu i działanie awioniki - wzbiły się dwa śmigłowce NH90. Pierwszy w odmianie TTH, zamówionej przez wojska lądowe Francji. Paryż odbierze 34 egz. (umowa zakłada opcję na tyle samo śmigłowców), dla zastąpienia starzejących się AS332 Super Puma i Aerospatiale SA 330 Cougar. Oblatany w ubiegłym tygodniu śmigłowiec ma trafić do odbiorcy pod koniec przyszłego roku. Wcześniej jednak przejdzie dodatkowe badania w ośrodku lotów testowych w Istres.

Niemal identyczną procedurą objęto NH90 TTH dla hiszpańskich wojsk lądowych. W odróżnieniu od maszyny francuskiej otrzymał on silniki General Electric CT7-8F5. Również przejdzie serię dodatkowych testów tyle, że w hiszpańskim ośrodku w Albacete. Madryt zamówił 45 takich śmigłowców. Tylko dwa pierwsze zostaną wykonane we Francji, pozostałe - w otwartej we wrześniu linii montażowe w Albacete.

Oblot szturmowego Tigre dla francuskich wojsk lądowych, oznacza wejście programu rozwoju tego śmigłowca w drugą fazę. Pierwszy model HAP przeznaczony jest bowiem do misji eskortowych i wsparcia, dzięki wyposażeniu maszyny w pociski powietrze-powietrze Mistral, wieżę z działkiem kalibru 30 mm, npr lub zasobniki z działkami kalibru 20 mm.

Odmiana HAD otrzymała mocniejsze silniki, wzmocniony pancerz i uzbrojenie, przez dodanie przeciwpancernych pocisków kierowanych. W przypadku Francji będą to Hellfire II. Wersję tę, jednak z ppk Spike, zamówiła również Hiszpania (24 egz.). Niemcy rozwijają własny wariant UHT, uzbrojony w ppk HOT 3, pozbawiony jednak wieży z działkiem Giata. W przyszłości wszystkie wersje śmigłowców przeciwpancernych maja zostać wyposażone w ppk PARS 3 LR (AC 3G).


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.