O konieczności finansowania prac zdecydował miejscowy sąd okręgowy. Uznał on, że z 1900 ha terenów lotniska, ok. 400 ha gleby i wód gruntowych zostało skażonych przez przemysłowe chemikalia.
55 mln USD na rekultywację wydadzą władze federalne. Pozostałą kwotę (3,3 mln) wpłacą wspólnie Lockheed Martin, Boeing i władze 14-tysięcznego miasta Moses Lake.
Lotnisko założono w listopadzie 1942, jako tymczasowy, wojenny ośrodek szkolenia myśliwskiego i dla załóg bombowców strategicznych. W 1948 baza uzyskała status stałej i była wykorzystywana początkowo przez skrzydła myśliwców przechwytujących, później ciężkich transportowców, bombowców strategicznych i ostatecznie - jako baza pocisków międzykontynentalnych typu Tytan I. W 1966 Larson AFB została zamknięta.
Przekazanie lotniska miastu Moses Lake, w stanie Waszyngton, nie oznaczało końca współpracy z wojskiem. Ze względu na bardzo długi pas startowy, trzecia część korzystających z lotniska to nadal samoloty wojskowe, głównie ciężkie transportowce.
Obiekt jest również używany do szkolenia pilotów dużych statków powietrznych wojsk lotniczych Japonii, jak również jako lotnisko zapasowe dla wahadłowców kosmicznych. Boeing i Lockheed Martin wykorzystują je natomiast jako miejsce do testowania nowych konstrukcji.
Cywilna rola GCIA ogranicza się do obsługi samolotów lotnictwa ogólnego. Klasyczny ruch pasażerski, przy bardzo ograniczonej liczbie okolicznych mieszkańców, był niewielki, a od połowy bieżącego roku został w ogóle zlikwidowany.