Airbus i Boeing rozpoczęły 2011 od podpisania umów na dostawy łącznie 53 samolotów pasażerskich: A320 i B737, o wartości prawie 4 mld USD.
Airbus podpisał umowę z niskokosztową easyJet na dostawę 15 egz. A320 oraz na zamianę 20 wcześniej zamówionych A319 na większe A320. Kontrakt gwarantuje również prawo zakupu przez linię kolejnych 33 samolotów. Katalogowa wartość 15 A320 wynosi 1,1 mld USD, jednak kupiec uzyskał znaczny upust. Szczegółów finansowych kontraktu nie ujawniono.
EasyJet jest tradycyjnym klientem Airbusa. Początkowo linia kupowała jedynie Boeingi 737, w 2002 zdecydowano się jednak na dywersyfikację dostawców, by po paru latach wyeliminować amerykański koncern. W ciągu ostatnich 9 lat przewoźnik podpisał z Airbusem łącznie 9 umów, dotyczących zakupów A319 i A320.
Jeszcze większe zlecenie otrzymał Boeing. CIT Aerospace, amerykańska spółka leasingowa kupiła 38 samolotów, z opcją na 7 kolejnych. Wśród nich 15 egz. to B737-900ER i 23 737-800. Maszyny zostaną dostarczone do 2017 włącznie. Wartości kontraktu nie podano, można jednak szacować, że wynosi ona 2,7-2,8 mld USD.