Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dostawy Dreamlinerów latem

Lotnictwo cywilne, 18 stycznia 2011

Przedstawiciele Boeinga poinformowali, że pierwsze dostawy samolotów B787 powinny zostać zrealizowane w 3. kwartale, po wymianie elementów, które spowodowały pożar w listopadzie 2010.

6. prototyp Dreamlinera w czasie pierwszego lotu. Boeing zmontował już ok. 30 egz. seryjnych, które czekają na zakończenie procesu certyfikacyjnego i doposażenie w ostatnie systemy pokładowe / Zdjęcie: Boeing

Dzisiejsza informacja kończy okres niepewności po incydencie z listopada ubiegłego roku, kiedy jeden z prototypów został zmuszony do awaryjnego lądowania po wybuchu pożaru instalacji elektrycznej (zobacz: Kolejne opóźnienie Dreamlinera).

Przed feralnym lotem zakładano, że pierwsze dostawy zostaną zrealizowane w lutym 2011. Jasnym stało się, że i ten kolejny termin nie zostanie dotrzymany, z powodu konieczności zbadania przyczyny incydentu i wprowadzenia koniecznych zmian, w tym wymiany wszystkich rozdzielaczy energii elektrycznej. Pozostawało jednak pytanie o skalę opóźnienia. Część specjalistów uznała nawet, że dostawy przesuną się na początek 2012.

Pozytywne informacje o statusie programu znalazły odzwierciedlenie we wzroście wartości akcji spółki. W październiku 2007 za jedną z nich trzeba było zapłacić ok. 100 USD. Później, wraz z nowymi informacjami o opóźnieniach prac rozwojowych B787 i najnowszej odmiany B747, wskaźnik ten spadł do ok. 40 USD, a w czasach kryzysu 2009 - nawet do nieco ponad 30 USD.

Wraz z poprawą koniunktury w lotnictwie pasażerskim, wzroście produkcji i zamówień, wartość akcji zwiększała się. Listopadowy pożar spowodował jednak spadek o 9 USD, by później stopniowo odrabiać straty. Dzisiejsza informacja skutkowała wzrostem wartości akcji Boeinga o 3,3%, do 72,37 USD.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.