Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Mi-28

Lotnictwo wojskowe, 15 lutego 2011

W Kraju Stawropolskim rozbił się śmigłowiec uderzeniowy Mi-28N. Jego pilot zmarł w szpitalu, nawigator jest ranny.

Do katastrofy doszło dziś w czasie rutynowego lotu treningowego Mi-28N. W czasie twardego lądowania w pobliżu miasta Bujnaksk, w Rejonie Budionnowskim w Kraju Stawropolskim śmigłowiec przewrócił się. Zniszczeniu uległa kabina śmigłowca.

Problemy zaczęły się na wysokości 1,5 km. Pilot próbował ratować śmigłowiec, zmniejszając wysokość lotu na 400 m, nie decydując się na katapultowanie. Ekipa ratunkowa, która dotarła na miejsce zdarzenia, znalazła nieprzytomnego pilota i rannego (ze złamaną nogą i uszkodzonym kręgosłupem), ale przytomnego nawigatora. Pilot zmarł wkrótce po przewiezieniu do szpitala.

Komisja badająca okoliczności wypadku ocenia, że jego najbardziej prawdopodobną przyczyną była awaria zespołu napędowego. Śmigłowiec był praktycznie nowy, niedawno wszedł do uzbrojenia.

Straty poniesione w związku z katastrofą Rosjanie oceniają na 15-16 mln USD. Dowództwo armii rosyjskiej zdecydowało o czasowym wstrzymaniu lotów Mi-28. Według nieoficjalnych informacji, pod koniec 2010 w służbie pozostawało 27 Mi-28 różnych odmian.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.