Reklama
Reklama

Na targach zbrojeniowych IDEX 2011 ogłoszono dzisiaj podpisanie przez Rosobronexport i Zjednoczone Emiraty Arabskie umowy o modernizacji 135 BWP-3, za 74 mln USD.

ZEA otrzymały w latach 1992-2000 ok. 600 egz. BWP-3. Kilka lat temu ok. 400 z nich przeszło modernizację, polegającą na zainstalowaniu dodatkowego opancerzenia reaktywnego. Wraz z upływem czasu pojawiła się jednak konieczność głębszej przebudowy pojazdów, reprezentujących technologicznie standardy z końca Zimnej Wojny / Zdjęcie: Rosobronexport

Po długotrwałych negocjacjach przedstawiciele wojsk lądowych ZEA i Rosobronexportu podpisali porozumienie o modernizacji 135 pojazdów. Nie ujawniono zakresu przyjętych zmian, poinformowano jedynie o wartości transakcji - 74 mln USD.

Wcześniejsze dane wskazują, że Rosjanie zaproponowali doprowadzenie arabskich pojazdów do standardu BWP-3M, z mocniejszym, 660-konnym silnikiem UTD-32, zmodernizowanym systemem kontroli ognia, nową optoelektroniką, automatem ładującym, celownikiem BZS1, jak również zintegrowaną kamerą termalną i laserowym podświetlaczem celów francuskiego Sagema. Ochronę pojazdu ma wzmocnić systemem obrony aktywnej Arena-E. Nie wiadomo, ile z tej propozycji wykorzysta użytkownik największej na świecie floty BWP-3.

ZEA otrzymały w latach 1992-2000 ok. 600 egz. BWP-3. Kilka lat temu ok. 400 z nich przeszło modernizację, polegającą na zainstalowaniu dodatkowego opancerzenia reaktywnego. Wraz z upływem czasu pojawiła się jednak konieczność głębszej przebudowy pojazdów, reprezentujących technologicznie standardy z końca Zimnej Wojny / Zdjęcie: Rosobronexport

Po długotrwałych negocjacjach przedstawiciele wojsk lądowych ZEA i Rosobronexportu podpisali porozumienie o modernizacji 135 pojazdów. Nie ujawniono zakresu przyjętych zmian, poinformowano jedynie o wartości transakcji - 74 mln USD.

Wcześniejsze dane wskazują, że Rosjanie zaproponowali doprowadzenie arabskich pojazdów do standardu BWP-3M, z mocniejszym, 660-konnym silnikiem UTD-32, zmodernizowanym systemem kontroli ognia, nową optoelektroniką, automatem ładującym, celownikiem BZS1, jak również zintegrowaną kamerą termalną i laserowym podświetlaczem celów francuskiego Sagema. Ochronę pojazdu ma wzmocnić systemem obrony aktywnej Arena-E. Nie wiadomo, ile z tej propozycji wykorzysta użytkownik największej na świecie floty BWP-3.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.