Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Dhruva

Lotnictwo wojskowe, 22 kwietnia 2011

4 żołnierzy indyjskich zginęło we wczorajszej katastrofie śmigłowca Dhruv. 19 stycznia rozbił się indyjski Mi-17, w którym zginęło 17 osób.

Najbardziej prawdopodobną przyczyną katastrofy Dhruva były fatalne warunki atmosferyczne. Śmigłowiec, który się rozbił, wystartował wczoraj ok. 9:30 z innym Dhruvem z bazy Sewak w Siliguri do rutynowego lotu szkolnego. Ok. 11:30 utracono z nim łączność. Rozpoczętą wczoraj akcję ratowniczą przerwano po 5 godzinach z powodu zapadających ciemności.

Szczątki zaginionego Dhruva znalazł dziś ok. 9:30 śmigłowiec poszukiwawczy niedaleko granicy z ChRL, w rejonie Shiv Mandir, na wysokości 4,5 km (Wysokościowa akcja ratownicza Dhruv, 2009-09-16), w śniegu między drzewami. Półtorej godziny później do wraku dotarły ekipy lądowe. Znalazły one ciała dwóch pilotów w stopniu majora i dwóch techników - oficera i podoficera. Wszystkich, którzy lecieli śmigłowcem.

19 kwietnia rozbił się inny indyjski śmigłowiec - Mi-17-2 należący do Pawan Hans Helicopters Ltd (PHHL). Wystartował o 12:45 z Guwahati, by polecieć z buddyjskimi pielgrzymami do Tawang niedaleko granicy z ChRL. Na pokładzie było 18 pasażerów i 5 członków załogi. Do katastrofy doszło tuż przed lądowaniem, o 13:57 (na zdjęciu - płonące szczątki śmigłowca). Zginęło 17 osób, w tym 3 członków załogi, przeżyło 6, w tym pilot i technik pokładowy.

Rozbity śmigłowiec to Mi-172 (Mi-8MTV-3) nr rej. VT-PHF, nr ser. 356C06 (na zdjęciu). Jego załogę stanowili: pilot kpt. Varun Gupta, 2. pilot kpt. A.K. Tiwari, technik pokładowy Shri P.K. Chaturvedi, oraz Shri S. V. Kulkarani i Shri A. Dixit - obsługa pasażerów. Rząd Indii powołał specjalną komisję do zbadania przyczyn katastrofy. Na jej czele stanął Air Marshal (Retd.) P.P. Rajkumar. PHHL wypłaciła wstępne odszkodowania rodzinom zabitych i rannych. O ich ostatecznej wysokości mają zadecydować sądy.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.