5 maja odbył się pierwszy, próbny lot Hawka 66, należącego do fińskich wojsk lotniczych Samoloty zostały odkupione od Szwajcarii i poddane modernizacji.
Finowie zakupili 18 egz. Hawków Mk.66 w 2007. Samoloty miały niewielki nalot i były w dobrym stanie technicznym. Zastąpią część własnych Hawków Mk.51, które mają za sobą nawet 30 lat względnie intensywnej służby.
W 2009 odbył się pierwszy lot szwajcarskiego samolotu - musiał zostać wcześniej przywrócony do stanu lotnego. W tym samym roku resort obrony podpisał z Partią umowę o wartości 40 mln USD, na mocy której spółka zobowiązała się rozkonserwować odkupione maszyny i zmodernizować część wyposażenia awionicznego.
Zmiany obejmują zabudowę zestawu Cockip 4000 kanadyjskiej CMC Electronic, dzięki czemu wskaźniki analogowe są zastępowane cyfrowymi, a także wymianę na nowoczesne urządzeń planowania i rejestracji misji. Podobne przedsięwzięcia powzięto wcześniej w stosunku do starszych modeli fińskich Hawków (zobacz: Modernizacja fińskich Hawków, c.d.).
Pierwszy lot tak zmodernizowanego Hawka Mk.66 odbył się 5 maja. Start i lądowanie miało miejsce na lotnisku ośrodka testowego fińskich wojsk lotniczych (Ilmavoimat), w Halli. Próba trwała godzinę. W jej trakcie zbadano działanie podstawowych systemów i charakterystyk lotu. Testy maszyny będą trwały do początku lata, po czym HW-347 trafi do szkolnego skrzydła, stacjonującego w Kauhava. Do 2013 powinny dołączyć do niego pozostałe ex-szwajcarskie samoloty.
W dwa lata później proces modernizacji Hawków powinien zostać zakończony. Ostatnie informacje świadczą o tym, że ograniczy się on do 12 starszych i 18 nowszych samolotów. Do tej pory Partia przekazała wojsku 8 egz. modelu Mk.51/51A i jeden Mk.66.