Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy rekord X3

Przemysł zbrojeniowy, 17 maja 2011

Śmigłowiec hybrydowy Eurocopter X3 osiągnął 12 maja prędkość 430 km/h. 20 km/h większą, niż planowano.

Rekordowy lot był trzecim po modernizacji przekładni głównej śmigłowca, która pozwoliła na wykorzystanie pełnej mocy napędu. Prędkość 430 km/h X3 utrzymywał przez kilka minut. Co ciekawe, pierwotnie planowana maksymalna prędkość przelotowa śmigłowca miała wynosić ok. 410 km/h. W poprzednim rekordowym locie, przed modernizacją, X3 osiągnął prędkość zaledwie 333 km/h (333 km/h Eurocoptera X3, 2010-12-10).

Eurocopter X3 został oblatany 6 września 2010. W obecnej postaci to demonstrator technologii zbudowany na bazie struktur innych śmigłowców Eurocoptera. Jego próby odbywają się pod kontrolą DGA w bazie Istre. Na jego bazie ma powstać rodzina hybrydowych śmigłowców do różnych zadań cywilnych i wojskowych (patrolowanie, wsparcie ochrony wybrzeża, loty poszukiwawczo-ratownicze). Mają one rozwijać prędkość o 50% większą od konwencjonalnych śmigłowców przy podobnych kosztach eksploatacji.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.