Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Niechciany Dhruv

Lotnictwo cywilne, 26 maja 2011

Dowództwo indyjskiej straży granicznej skrytykowało otrzymane niedawno śmigłowce HAL Dhruv. W piśmie do rządu stwierdzono m.in., że są one bezużyteczne.

Śmigłowiec Dhruv indyjskich wojsk lądowych, w trakcie wspólnych ćwiczeń z Amerykanami. Może on przewozić maksymalnie 2 pilotów i do 12 osób, czyli tyle, co polski PZL W-3 Sokół. Oba śmigłowce są zresztą bardzo podobne, indyjski jest nieco lżejszy, ma jednak mocniejsze silniki, ze względu na konieczność operowania na dużych wysokościach. Indyjska straż graniczna zamówiła 8 takich maszyn w kwietniu 2009 / Zdjęcie: DO USA

Indyjska straż graniczna (Border Security Force, BSF), jest jedną z największych tego typu formacji na świecie. Zatrudnia 222 tys. osób, zgrupowanych w 159 batalionach. Podlega resortowi spraw wewnętrznych.

Uzbrojenie straży składa się z broni piechoty i nielicznych pojazdów opancerzonych. Komponent lotniczy jest równie skromny. Tworzy go kilka samolotów oraz 6 śmigłowców Mi-17. Od niedawna dołączyło do nich 6 z 8 zamówionych śmigłowców HAL Dhruv. Niestety, BSF nie jest z nich zadowolona.

Według Forecast International, w piśmie do rządu dowództwo formacji poinformowało, że maszyny są nieprzydatne do naszych operacji, w tym ewakuacji rannych i transportu funkcjonariuszy. Stwierdzono również, że ich sprawność jest bardzo niska - większość czasu spędzają w warsztatach. Wspomniano również o ograniczeniu pułapu lotu.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.