Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Następcy szwajcarskich F-5

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 18 stycznia 2008

Szwajcarskie ministerstwo obrony poinformowało, że 7 stycznia zostało wystosowane zapytanie ofertowe dla Boeinga, EADS, Dassault i Gripen International, w celu wyłonienia następcy F-5E Tiger II.

Od 2010 przestarzałe szwajcarskie F-5E będą stopniowo wycofywane. Ich następca zostanie wybrany w programie Neues Kampfflugzeug (NFK). Związany z tym będzie wybór nowego samolotu szkolnego / Zdjęcie: MO Szwajcarii

W służbie szwajcarskiego lotnictwa wojskowego pozostają obecnie 33 F-18C/D Hornet (pierwotnie samoloty nie miały możliwości skutecznego atakowania celów lądowych) oraz 54 F-5E. Te ostatnie będą sukcesywnie wycofywane od 2010. Zainicjowane procedury przetargowe mają doprowadzić do pozyskania ich następcy, dla 3 eskadr (Patrouille Suisse, 8. i 19.). W grę wchodzi więc zamówienie na podobną liczbę samolotów, co w przypadku F-18.

Oferty wysłano do Boeinga, który prawdopodobnie wystąpi z F/A-18E/F Super Hornet, EADS (Eurofighter), Dassault Aviation (Rafale) i Gripen International (JAS 39 Gripen). Wstępne odpowiedzi mają wpłynąć do połowy 2008, po czym rozpoczną się próby w locie. Po wyłonieniu zwycięzcy, ministerstwo obrony przedstawi decyzję do zatwierdzenia rządowi i parlamentowi.


Drukuj Góra