Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

C295 wczesnego ostrzegania

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 09 czerwca 2011

EADS poinformowała wczoraj, że 7 czerwca odbył się lot prototypu C295 z zamontowaną makietą osłony radaru wczesnego ostrzegania. Próba zakończyła się sukcesem.

Na względnie niewielkich samolotach montowane są anteny w kształcie długiej belki, z reguły nad kadłubem, jak w przypadku szwedzkiego Saaba 340 czy amerykańskiego Boeinga 737. Wykorzystywanie anteny dookolnej jest domeną większych maszyn: Boeingów 707, 767 czy Ił-ów 76 / Zdjęcie: EADS

Pierwszy lot rozpoczął się kwadrans po piątej, czasu miejscowego, startem z lotniska fabrycznego Airbus Military pod Sewillą. Zakończył się po prawie dwóch godzinach, o 20:04 i przebiegał bez problemów. Na pokładzie znaleźli się piloci, Alejandro Medurga i Alfonso de Castro oraz inżynierowe Juan Jose Baeza i Antonio Ojeda.

Celem próby było określenie wpływu osłony radary na własności lotne. Według zapewnień załogi, osłona o średnicy 6 m, nie sprawiała poważnych problemów, zaś charakterystyki lotu były satysfakcjonujące i zgodne z oczekiwaniami. Testy z makietą radaru zaplanowano na okres 3 miesięcy. Jednocześnie postępują prace nad skompletowaniem i integracją systemów pokładowych. Przybliżonego terminu uzyskania sprawnego prototypu samolotu wczesnego ostrzegania i kontroli jednak nie podano.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.