Przed końcem roku w Wielkiej Brytanii zakończy się produkcja samochodów ciężarowych wysokiej mobilności Pinzgauer. Rozwój nowego modelu zostanie przeniesiony do RPA. Pracę straci 100 osób.
Pinzgauer to wyjątkowa, doskonale rozpoznawalna konstrukcja 4x4 i 6x6, stworzona w drugiej połowie lat 60. przez austriackiego Steyr-Daimler-Puch. Był eksportowany w wersji wojskowej do Jugosławii, Szwajcarii, Nowej Zelandii, Wenezueli i Malezji. Ostatnie wersje są napędzane turbodieslem Volkswagena.
W ciągu ostatnich dwóch dekad Pinzgauer pięciokrotnie (w wyniku wykupu lub fuzji) zmieniał właściciela. W 2000 produkcja trafiła do Anglii, a gdy Armoured Holdings został wykupiony przez BAE Systems Land Systems, samochód został włączony do oferty tego koncernu.
Produkcja w Anglii, w zakładach w Guildford i Fareham, koncentrowała się na dostawach dla służb samorządowych i wojska, gdzie zastępowano starsze wersje Land Roverów. Zakupy były jednak ograniczane wysoką ceną, ok. 60 tys. GBP za egz. W 2007 rozpoczęły się dostawy 170 opancerzonych wersji pojazdów 6x6: Victor PPV (Protected Patrol Vehicle), które trafiają do Afganistanu.
23 stycznia BAE Systems poinformował jednak o wygaszeniu produkcji w Wielkiej Brytanii. Z dwóch powodów. Po pierwsze, realizacja podpisanych wcześniej umów kończy się za kilka miesięcy. Po drugie, austriackie z pochodzenia samochody dublują się w swojej ofercie z innymi pojazdami koncernu.
Oba zakłady produkcyjne zostaną zamknięte, a obsługą pojazdów brytyjskich i nowozelandzkich zajmie się 25-osobowa komórka w Guildford. Jednocześnie rozwój nowego modelu, jak również jego ewentualna produkcja i serwisowanie, zostaną przekazane BAE Systems South Africa w RPA.