Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Koniec brytyjskich Pinzgauerów

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 25 stycznia 2008

Przed końcem roku w Wielkiej Brytanii zakończy się produkcja samochodów ciężarowych wysokiej mobilności Pinzgauer. Rozwój nowego modelu zostanie przeniesiony do RPA. Pracę straci 100 osób.

Pinzgauery charakteryzują się doskonałym własnościami trakcyjnymi. Niestety, ich czas zdaje się przemijać

Pinzgauer to wyjątkowa, doskonale rozpoznawalna konstrukcja 4x4 i 6x6, stworzona w drugiej połowie lat 60. przez austriackiego Steyr-Daimler-Puch. Był eksportowany w wersji wojskowej do Jugosławii, Szwajcarii, Nowej Zelandii, Wenezueli i Malezji. Ostatnie wersje są napędzane turbodieslem Volkswagena.

W ciągu ostatnich dwóch dekad Pinzgauer pięciokrotnie (w wyniku wykupu lub fuzji) zmieniał właściciela. W 2000 produkcja trafiła do Anglii, a gdy Armoured Holdings został wykupiony przez BAE Systems Land Systems, samochód został włączony do oferty tego koncernu.

Pinzgauer PPV, opancerzona wersja pojazdu, stworzona została na potrzeby brytyjskiego kontyngentu w Afganistanie. Jest chwalona za doskonale właściwości jezdne w bardzo trudnym terenie, przewyższając zdecydowanie samochody rodziny Land Rovera. BAE Systems, który proponuje pojazdy zabezpieczone przed skutkami wybuchów min i ładunków improwizowanych MRAP - RG-31 i RG-33 - nie jest jednak zainteresowany kontynuowaniem intensywnej produkcji Pinzgauerów / Zdjęcie: MO Wielkiej Brytanii

Produkcja w Anglii, w zakładach w Guildford i Fareham, koncentrowała się na dostawach dla służb samorządowych i wojska, gdzie zastępowano starsze wersje Land Roverów. Zakupy były jednak ograniczane wysoką ceną, ok. 60 tys. GBP za egz. W 2007 rozpoczęły się dostawy 170 opancerzonych wersji pojazdów 6x6: Victor PPV (Protected Patrol Vehicle), które trafiają do Afganistanu.

23 stycznia BAE Systems poinformował jednak o wygaszeniu produkcji w Wielkiej Brytanii. Z dwóch powodów. Po pierwsze, realizacja podpisanych wcześniej umów kończy się za kilka miesięcy. Po drugie, austriackie z pochodzenia samochody dublują się w swojej ofercie z innymi pojazdami koncernu.

Oba zakłady produkcyjne zostaną zamknięte, a obsługą pojazdów brytyjskich i nowozelandzkich zajmie się 25-osobowa komórka w Guildford. Jednocześnie rozwój nowego modelu, jak również jego ewentualna produkcja i serwisowanie, zostaną przekazane BAE Systems South Africa w RPA.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.