Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prezentacja Dreamlinera dla ANA

Lotnictwo cywilne, 08 sierpnia 2011

W sobotę Boeing zaprezentował pierwszego B787-8, który trafi do użytkownika, japońskiej All Nippon Airlines (ANA). Dostawa powinna zostać zrealizowana we wrześniu, z 40-miesięcznym opóźnieniem.

Prezentacja seryjnego Dreamlinera odbyła się bezzwłocznie po zakończeniu malowania maszyny / Zdjęcie: Boeing

ANA będzie pierwszym na świecie użytkownikiem Dreamlinerów. Zaprezentowany w sobotę samolot będzie latał na trasie Tokio-Hongkong. Można przy tym przypuszczać, że w praktyce przekazany zostanie bezpłatnie...

Japońska linia lotnicza miała bowiem otrzymać maszynę w maju 2008. Kilka razy Boeing zmuszony był jednak zmieniać terminy dostaw. W takiej sytuacji ANA wystąpiła o odszkodowanie i choć nie podano rezultatów rozmów, które rozpoczęły się na początku 2010, jasnym jest, że producent musiał zaoferować znaczne zmniejszenie wartości kontraktu.

Japończycy zamówili 40 standardowych Boeingów 787-8 oraz 15 egz. modelu 787-9 z wydłużonym kadłubem. Pierwsze z nich zabierają na pokład od 210 do 250 osób (w zależności od konfiguracji przedziałów pasażerskich), drugie, jeszcze nie oblatane, przeznaczono dla 250-290 osób. Pierwsze Boeingi 787-9 powinny zostać przekazane użytkownikom w 2013 lub 2014.


Drukuj Góra