Reklama
Reklama

Prezentacja Dreamlinera dla ANA

W sobotę Boeing zaprezentował pierwszego B787-8, który trafi do użytkownika, japońskiej All Nippon Airlines (ANA). Dostawa powinna zostać zrealizowana we wrześniu, z 40-miesięcznym opóźnieniem.

Prezentacja seryjnego Dreamlinera odbyła się bezzwłocznie po zakończeniu malowania maszyny / Zdjęcie: Boeing

ANA będzie pierwszym na świecie użytkownikiem Dreamlinerów. Zaprezentowany w sobotę samolot będzie latał na trasie Tokio-Hongkong. Można przy tym przypuszczać, że w praktyce przekazany zostanie bezpłatnie...

Japońska linia lotnicza miała bowiem otrzymać maszynę w maju 2008. Kilka razy Boeing zmuszony był jednak zmieniać terminy dostaw. W takiej sytuacji ANA wystąpiła o odszkodowanie i choć nie podano rezultatów rozmów, które rozpoczęły się na początku 2010, jasnym jest, że producent musiał zaoferować znaczne zmniejszenie wartości kontraktu.

Japończycy zamówili 40 standardowych Boeingów 787-8 oraz 15 egz. modelu 787-9 z wydłużonym kadłubem. Pierwsze z nich zabierają na pokład od 210 do 250 osób (w zależności od konfiguracji przedziałów pasażerskich), drugie, jeszcze nie oblatane, przeznaczono dla 250-290 osób. Pierwsze Boeingi 787-9 powinny zostać przekazane użytkownikom w 2013 lub 2014.

Prezentacja seryjnego Dreamlinera odbyła się bezzwłocznie po zakończeniu malowania maszyny / Zdjęcie: Boeing

ANA będzie pierwszym na świecie użytkownikiem Dreamlinerów. Zaprezentowany w sobotę samolot będzie latał na trasie Tokio-Hongkong. Można przy tym przypuszczać, że w praktyce przekazany zostanie bezpłatnie...

Japońska linia lotnicza miała bowiem otrzymać maszynę w maju 2008. Kilka razy Boeing zmuszony był jednak zmieniać terminy dostaw. W takiej sytuacji ANA wystąpiła o odszkodowanie i choć nie podano rezultatów rozmów, które rozpoczęły się na początku 2010, jasnym jest, że producent musiał zaoferować znaczne zmniejszenie wartości kontraktu.

Japończycy zamówili 40 standardowych Boeingów 787-8 oraz 15 egz. modelu 787-9 z wydłużonym kadłubem. Pierwsze z nich zabierają na pokład od 210 do 250 osób (w zależności od konfiguracji przedziałów pasażerskich), drugie, jeszcze nie oblatane, przeznaczono dla 250-290 osób. Pierwsze Boeingi 787-9 powinny zostać przekazane użytkownikom w 2013 lub 2014.

Reklama
Reklama

Udostepnij

Reklama
Reklama

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.