Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Drugi Superjet 100 Aerofłotu

Lotnictwo cywilne, 29 sierpnia 2011

27 sierpnia, lotem z Moskwy do St. Petersburga, rozpoczął służbę drugi z 30 zamówionych odrzutowców regionalnych Suchoj Superjet 100 Aerofłotu. Pierwszy wykonał od 16 czerwca ponad 230 lotów.

Pierwszy z seryjnych SSJ100 Aerofłotu, M. Wodopianow. Drugi został nazwany imieniem Dmitrija Jezerskijego, znanego w Rosji pilota / Zdjęcie: Superjet International

Samolot o nr 95010 został oficjalnie przekazany Aerofłotowi 26 sierpnia przez właściciela, spółkę VEB-leasing. Następnego dnia pasażerski Suchoj odbył lot na trasie Moskwa-St. Petersburg-Moskwa. Oferuje pasażerom 12 miejsc w klasie biznesowej i 75 w ekonomicznej.

Pierwszy SSJ100 w barwach Aerofłotu spisuje się do tej pory bez zarzutu. Od czasu pierwszego lotu, który odbył się 16 czerwca, do 24 sierpnia, zrealizował on 223 loty w łącznym czasie 356 h, łącząc Moskwę z St. Petersburgiem, Niżnym Nowgorodem, Jekaterynburgiem i Ufą. Każdej doby znajduje się w powietrzu od 9 do14,5 h.

Aerofłot zamówił łącznie 30 takich samolotów. To drugie co do wielkości zlecenie tej linii lotniczej. Większy kontrakt dotyczył jedynie dopiero opracowywanych MS-21, następców Tu-154 i konkurentów Airbusów rodziny 320 i Boeingów 737. Narodowy przewoźnik Rosji zamówił ich 50 egz.

Z punktu widzenia interesów rosyjskiego przemysłu lotniczego, zakupy SSJ100 i MS-21 mają ogromne znaczenie. Obecnie Aerofłot wykorzystuje 103 samoloty pasażerskie, z których jedynie 8 (6 Ił-96 i 2 SSJ100) to rodzime konstrukcje. Pozostałe to Airbusy i Boeingi różnych typów.


Drukuj Góra