Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowe Boeingi od 2017

Lotnictwo cywilne, 03 września 2011

Władze amerykańskiego koncernu ogłosiły powstanie nowej generacji wąskokadłubowych Boeingów 737, modeli MAX 7, MAX 8 i MAX 9, napędzanych silnikami CFM International LEAP-1B.

Artystyczna wizja nowego Boeinga 737 MAX 8 / Rysunek: Boeing

To już kolejna odsłona najpopularniejszych samolotów Boeinga. Nowe oznaczenie wiąże się z planowanym zastosowaniem silników CFM International LEAP-1B. Te jednostki napędowe rozwijane są przez konsorcjum amerykańskiej GE Aviation i francuskiej Snemca od 2008. Stanowią rozwinięcie obecnie stosowanych silników CFM56-5B i -7B, mają jednak większą średnicę, wyższy stopień sprężania, a w ich budowie zastosowano więcej kompozytów.

Producent ocenia, że LEAP-1B będą zużywały do 16% mniej paliwa niż jego poprzednicy, a w porównaniu do silników jeszcze starszej generacji - jak w np. w MD-80 - wartość ta może osiągnąć nawet 50%. Nowe silniki będą również cichsze.

Te same jednostki napędowe mają być stosowane również w chińskich Comac C919 i europejskich Airbusach 320neo. Przedstawiciele Boeinga twierdzą, że ich samoloty będą jednak średnio o 7% tańsze w utrzymaniu, niż konkurencyjne Airbusy. Ich wyliczenia mogą być zasadne o tyle, że samoloty europejskie - oferujące większą przestrzeń dla pasażerów - mają również większą masę.

Poszczególne wersje samolotów rodziny MAX odpowiadają obecnie produkowanym modelom 737-700 i -700ER, 737-800 oraz 737-900ER. Powinny wejść do służby, poczynając od 2017.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.